זה רציני? מטוס מרמרה בדרך?
זה רציני? מטוס מרמרה בדרך?אילוסטרציה. פלאש 90

"ביום שני, 5 לנובמבר, אני טס לישראל להטיף לניצולי שואה, ב-8, 9 ו-10 לנובמבר. כל מה שאני רוצה הוא לתקשר עמם ישירות ולהביא בפניהם את האמת על ישו וכיצד הוא יכול לברך אותם ואת ילדיהם. ניצולים אלו רוצים לשמוע אודות אותו האיש והוא רוצה להיפגש עמהם". את הדברים כתב לפני שבועות אחדים מיסיונר בכיר לחבריו.

ארגון 'יד לאחים' הצליח לשים ידו על התכתובת ופתח מיד במאמצים לסכל את המזימה בטרם תצא אל הפועל. בין היתר, פנתה הנהלת הארגון לוועדה לניצולי השואה בכנסת, בבקשה נרגשת להביא לביטול ההופעה שפרטי תכניתה נודעו לפעיליו.

"ברצוננו", נאמר במכתב, "להסב את תשומת לבכם לאירוע רב ממדים ורב סכנה, אשר לפי מידע שבידינו נעשים צעדים כדי לשתף בו ניצולי שואה. מדובר באירוע מיסיונרי חמור, אשר ייערך בתאריך 08-10/11/12 במרכז הקונגרסים בחיפה".

בהמשך המכתב מפרטים אנשי הארגון את הרקע לפעילותו של המיסיונר החתום על ההודעה. לדבריהם מדובר ב"מיסיונר רע מעללים, אשר לדבריו פועל להמרת דתם של יהודים רבים ברחבי העולם בכלל ובישראל בפרט. במהלך האירוע הוא מעביר מסרים מיסיונרים מובהקים אשר מטרתם להעביר יהודים על דתם לנצרות. מתוך ניסיון העבר נוכחנו לראות, כי לאחר כל אירוע מסוג זה, הוא זוקף 'לזכותו' המרת דתם של מאות יהודים. בעבר, אחרי אירועים שניהל התוודענו לתגובות ממשתתפים בכנס, אשר  הביעו זעזוע עמוק מכך שהופנו לאירוע הטפה מיסיונרי בלי ידיעתם".

"הננו מביאים כל זאת לתשומת לבכם, תוך הדגשת המשמעות החמורה במיוחד עבור ניצולי השואה, בתקווה כי תוכלו לפעול למנוע את השתתפותם באירוע הטפה מיסיונרי זה", חתמו אנשי 'יד לאחים' וצירפו למכתבם מסמכים ובהם עדויות מובהקות המצביעות על פעילותו של האיש.

בין העדויות גם דבריו של האיש עצמו המעיד על אחד האירועים ההמוניים שערך בתל אביב: "בלילה הראשון יותר משלוש מאות איש ניגשו לקבל את ישו כמשיח. בלילה השני היו 200 איש כאלו. זה היה מעל ומעבר לכל הציפיות שלנו. מעולם לא ראינו מספר גדול כל כך של אנשים בישראל שנענים לקריאתו ומקבלים על עצמם ללכת בדרכו".

ב'יד לאחים' מספרים כי למרות ההתראות שהעבירו והנתונים עליהם דיווחו לא הצליחו למנוע את האירוע ו"הפנייה הבהולה נפלה - למרבה הצער ומגינת הלב – על אוזניים לא קשובות ובכך לא נמנע ניצולם הציני של ניצולי השואה לצורך מטרתו המסוכנת והמפוקפקת של רב המיסיונרים". בצהרי יום שישי האחרון נערך במרכז הקונגרסים של חיפה, אירוע מיסיונרי בהשתתפות אלף איש, שהגיעו לשם כך בהסעות מאורגנות מכל רחבי הארץ, בין היתר מ'הוסטלים' לקשישים ניצולי שואה ועוד.

"כמו לא היה די בכך, נערך בעיצומו יום של השבת כנס נוסף באותו מקום עם מאות משתתפים חלקם ניצולי שואה מאזור חיפה והקריות", מוסיפים בארגון ומציינים "רבים מניצולי השואה שהשתתפו בכינוס ביום שישי פנו ליד לאחים לאחר הכנס והעידו בכאב ובדמעות על דרכי הרמייה של המיסיונרים שהביאו להשתתפותם בכנס זה, בחסות אצטלה מזויפת של 'כינוס תפילה והזדהות למען ישראל' תחת הכותרת 'ישראל אתמול, היום ומחר'".