בנט: נחזיר את הנשמה למדינה

בבית סוקולוב בתל אביב פירסמה אחר הצהריים (רביעי) וועדת המפקד של הבית היהודי את תוצאות הבחירות המקדימות שנערכו אתמול.

את הדברים פתח יו"ר ועדת המפקד, הרב דני טרופר, שסיפר על דרכו הקשה בהכנת הפריימריז מאז פנו אליו חברי הכנסת של הבית היהודי בבקשה לנהל את המהלך.

"צריכים שינוי בגדול", ציטט הרב טרופר את דבריהם של בחרי הכנסת של המפלגה שפנו אליו והסביר את הדגשים המרכזיים שהובילו אותו ובראשם החזרת האמון הציבורי במפלגה.

בשלב זה הודה הרב טרופר למי שכלשונו החזיק את המפלגה בתקופה הקשה הזו, חבר הכנסת זבולון אורלב. באי האירוע השיבו לו בתשואות.

הרב טרופר ציין את המהפך שחל במפלגה בזכות ההתפקדות לשורותיה כאשר ממפלגה שולית הפכה מפלגת הבית היהודי לכוח דומיננטי.

לאחר שהזכיר את זכייתו של נפתלי בנט בראשות המפלגה הזכיר את רשימת עשרת המובילים:

במקום שני ניסן סלומיאנסקי עם 43,423 נקודות, במקום השלישי איילת שקד עם 37,149 נקודות, במקום הרביעי ח"כ אורי אורבך עם 36,636, במקום החמישי אבי וורצמן עם 33,462, במקום השישי מוטי יוגב עם 26,082 נקודות, במקום השביעי יוני שטבון עם 23,698 נקודות, במקום השמיני שולי מועלם עם 17,871 נקודות, במקום התשיעי ג'רמי גימפל עם 15,360 ובמקום העשירי הרב רחמים נסימי עם 13,837 נקודות.

לאחר הקראת הרשימה עלה היו"ר החדש, נפתלי בנט, לשאת דברים שנפתחו כצפוי במילים שהיו סלוגן הבחירות שלו 'משהו חדש מתחיל היום'.

"הציונות הדתית שבמשך הרבה מאוד שנים הייתה שפופה בשדה הפוליטי קמה כמו עוף חול מזנקת ומרחיבה את המעגלים למקומות שמעולם לא דמיינו שיכולים להיות", אמר בנט והזכיר את היות המפקד של 54,000 הגדול בתולדות המדינה. "הבית היהודי הייתה לתנועה התוססת, החיה והערכית ביותר במדינת ישראל".

על הרשימה הנבחרת קבע בנט כי מדובר בנבחרת שלא יכולה להיות טובה ממנה. הוא הזכיר בדבריו את חשיבות בחירתה של איילת שקד לצמרת המפלגה. "יש פה גיוון אדיר ולא יכולתי לבחור נבחרת טובה יותר עבור המערכה שניצבת לפנינו".

בנט הודה בדבריו לרב ד"ר דני טרופר, לשופטת פריש, לד"ר אביעד הכהן ולמי שהגדיר כ"גיבורה הנסתרת של המפקד", רחלי צינקן, שעמדה מאחורי המנגנון כולו. כמו כן הודה למי הגדיר כמורה הדרך והיזם של המהלך כולו, הרב אביחי רונצקי.

לאחר שהתייחס לכל אחד ואחד מרשימת הנבחרים ותיאר את מעלותיו האישיות חתם בנט את דבריו ואמר: "נחזיר את הנשמה היהודית למדינת ישראל. נהיה הבית לכל מי שאוהב את ארץ ישראל, לכל מי שגאה בתורת ישראל".

בנט הדגיש את חשיבות המערכה הצפויה כעת, בחודשיים הבאים עד לבחירות, כשהיעד הוא להיות השותף הבכיר ביותר בממשלת נתניהו.

לערוץ 7 נודע כי יוני שטבון, שנבחר למקום השישי, מתכוון להגיש ערעור לבית הדין העליון של התנועה כדי לשריינו במקום החמישי השמור לצעיר. כמו כן מיקומה של איילת שקד במקום השלישי מבטל את המקום הרביעי השמור לאישה.

יו"ר האיחוד הלאומי חה"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) שחתם בעבר עם בנט על הסכם לריצה משותפת מברך על התוצאות, "נבחרה בבית היהודי נבחרת מצויינת שתושלם עם הנבחרת המצויינת של האיחוד הלאומי. אשרי הציבור הדתי הלאומי שזכה ליום הזה בו המפץ הסרוג יוצא לדרך ביחד נוכל להגיע ללמעלה מ-12 מנדטים בהתלהבות אש קודש לרוממות התורה העם והארץ. בע"ה רשימתנו המשותפת תהיה השותפה הגדולה בממשלה".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל מסר "אני מברך את המתמודדים והנבחרים בבית היהודי, כעת פנינו לאיחוד השורות והחזרת הציונות הדתית למרכז המפה הפוליטית. המפץ הסרוג מתחיל היום".

מזכ"ל הסתדרות הפועל המזרחי, אבי סולימן, התייחס לפריימריז בבית היהודי ואמר, "אני מברך את הרשימה החדשה של הבית היהודי-מפד"ל. אין לי ספק כי הנבחרים החדשים ידעו לשמור על ערכי הציונות הדתית ולאחד את כל הציבור הדתי לאומי והמסורתי".