יונה יהב ואחמד טיבי
יונה יהב ואחמד טיביאהוד אמיטון - סוכנות תצפית

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, פנה לנשיא אוניברסיטת חיפה, עמוס שפירא, בעקבות הידיעות על כך שסטודנטים ערבים הלומדים באוניברסיטה ערכו "עצרת זיכרון" ל"רמטכ"ל חמאס" שחוסל, מוחמד ג'עברי.

במכתב מביע ראש העיר, זעזוע ושאט נפש מהטקס המביש בו עמדו סטודנטים ישראלים דקות ארוכות לזכרו של רב המרצחים אחמד ג'עברי והביעו הזדהות עם ארגוני הטרור.

"הדבר אינו הולם את רוחה של חיפה, השואפת לדו-קיום, סבלנות והידברות. אמת, טוב אם תונהג במוסדות החינוך מדיניות של דמוקרטיה וחופש ביטוי לזרמים ועמדות פוליטיות וחברתיות מגוונות. ניצול ציני של זכות טבעית זו, על מנת לקדם תורתם של גופי טרור המקדשים רצח ילדים ואזרחים חפים מפשע, הינו חציית גבולות האנושיות והטעם הטוב", כתב יהב לשפירא.

לדבריו, "אוניברסיטת חיפה הינה מוסד אקדמי מכובד ומוערך, ואין אנו מבקשים כי חלילה תידבק בו תדמית, ככזה המעניק במה לארגונים השוללים את קיומה של מדינת ישראל. אני מצפה כי הנהלת האוניברסיטה תפרסם גינוי חריף לדברים, ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה, על מנת שלא לאפשר לגורמים קיצוניים ושליליים לנהל את תעמולתם הזדונית בין קירות המוסד האקדמי".

מאוניברסיטת חיפה נמסרה התגובה הבאה:

"אוניברסיטת חיפה מחזקת את ידי חיילי צה"ל בעמידתם על הגנת מדינת ישראל ושולחת תנחומיה למשפחות ההרוגים בקרית מלאכי. הנהלת האוניברסיטה נוקטת ותנקוט בכל צעד חוקי העומד לרשותה בכדי למנוע כל פרובוקציה בשטחה.

לגבי האירוע היום: מדובר בהתכנסות שנערכה ללא אישור האוניברסיטה. מספר מצומצם של סטודנטים ערבים התכנסו, כאשר מולם התקהלו סטודנטים יהודים והדבר הסתיים כעבור מספר דקות."