לשכת המסחר ת"א והמרכז מגייסת את מגוון שירותיה לטובת העסקים בדרום, כך הודיע נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין.

ההחלטה על ההתגייסות התקבלה בישיבה דחופה של נשיאות איגוד לשכות המסחר שהתקיימה בסופ"ש בבית לשכת המסחר בת"א, לאור מצב הלחימה בדרום הארץ.

לין ציין כי החל מהיום (ראשון, 18.11) יופעל מוקד ייעוץ עבור בעלי העסקים בדרום. "מיום ראשון יוקם מוקד ייעוץ למתן שירותי חינם לכל העסקים בדרום שייפנו טלפונית או במייל למשרדי לשכת המסחר ת"א והמרכז, זאת עקב העובדה שלשכת המסחר ב"ש לא תוכל לתפקד באופן מלא, עקב מצב הלחימה ", אמר לין.

לדבריו, צוות המומחים של הלשכה יספק ייעוץ בכל הנושאים הבאים:

1. אגף יחסי עבודה-  יחסי עבודה וזכויות מעסיקים.

2. אגף כלכלה –  תזרים מזומנים, הקלות מרשויות המס.

3. אגף התחזוקה – שירותי מל"ח.

4. אגף בינלאומי -  עסקאות עם גורמי חוץ.

5. אגף חטיבות ענפיות – הסברים רגולטוריים וכן ייעוץ בנושאים ענפיים.

6. כמו כן חטיבת היועצים לעסקים (חיצוניים) החברה בלשכת המסחר תירתם להעניק שירותי ייעוץ בעיקר לעסקים הקטנים והבינוניים שבאזור הדרום.

עוד החליטה הנשיאות בישיבה כי במידה ומצב הלחימה ימשך, היא תדרוש מהממשלה לקבוע מנגנון פיצוי בדומה לקריטריונים שעוצבו בתקופת מלחמת לבנון השנייה.

לין הדגיש, כי לאחר שעוצבו הקריטריונים פעלה בזמנו רשות המסים למופת והעבירה את הפיצוי באמצעות ועל בסיס דוחות מע"מ ללא כל ביורוקרטיה וכך צריך לנהוג גם כיום.

מנתוני אגף הכלכלה באיגוד עולה, כי בדרום הארץ (נפות אשקלון ובאר שבע) ישנם 46,178 בתי עסק בהם מועסקים 286,981 עובדים. מפילוח העסקים נמצא כי 28,564 (62% מהסך הכולל) שייכים למגזר המסחר והשירותים.