מיליוני נסיונות לתקיפת אתרי הממשלה

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, קיים היום סיור ביחידת התקשוב הממשלתי שעובדת בימים אלו בנוהל חירום.

מאז תחילתו של מבצע "עמוד ענן" עומדת יחידת התקשוב הממשלתי, האחראית על ממשל זמין מול התקפת סייבר בממדים חסרי תקדים.

עד כה אותרו אותרו למעלה מ- 44 מיליון ניסיונות להתקיף ולשבש את פעילות אתרי הממשלה ויחידותיה. בהתאם לנתוני ממשל זמין, יש עשרות מיליוני התקפות על אתרי מערכת הביטחון, 10 מיליון התקפות על אתר בית הנשיא, 7 מיליון התקפות על אתר משרד החוץ, 3 מיליון התקפות על אתר רוה"מ ו-3 מיליון התקפות על אתר ממשל זמין  GOV.IL.

שר האוצר קיים את הסיור ביחד הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר ומנהל ממשל זמין, אופיר בן אבי. בסיור נחשף חדר המצב של ממשל זמין המאתר את ההתקפות על אתרי ממשלה בכל רגע נתון, ומצביע על מקורן.

לדברי שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, "אגף התקשוב במשרד האוצר ימשיך לבלום את מיליוני מתקפות הסייבר. אנו נהנים מפירות של השקעה לאורך השנים האחרונות בפיתוח מערכות ההגנה הממוחשבות, אך יש לפנינו עוד עבודה רבה. הנחיתי את גורמי המקצוע במשרד להמשיך ולפעול במתכונת חירום על מנת להדוף את הניסיון לפגוע באתרי ממשל וסמלי שלטון".

הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר, אמרה כי "המלחמה מתקיימת בשלוש חזיתות. הראשונה היא פיזית, השנייה, עולם הרשתות החברתיות והשלישית היא מתקפת סייבר. התוקפים מנסים לפגוע בזמינות אתרי הממשלה באופן שוטף. עם התרחשות אירוע מסוג זה, גזרה זו מתחממת ואנו רואים פעילות מוגברת. על כן, בתקופה זו, הגנה על מערכות המחשוב הממשלתיות חשובה לאין ערוך".

מנהל ממשל זמין, אופיר בן אבי, ציין כי "עם תחילתו של מבצע "עמוד ענן" יחידת ממשל זמין פועלת למנוע מתקפות סייבר שהולכות וגוברות מיום ליום ובאות לידי ביטוי בעשרות מיליוני ניסיונות שמטרתם למנוע שירות ולהשחית את אתרי ממשלה".