לאה נס בשומרון
לאה נס בשומרוןדוברת סגנית השר לאזרחים וותיקים

סגנית השר לאזרחים וותיקים ביקרה אמש (ראשון) במועצה האזורית שומרון והשתתפה באירוע חגיגי לקידום הרפורמה לאזרחים וותיקים בשומרון.

האירוע נערך במעמד ראש המועצה מר גרשון מסיקה, אזרחיה הוותיקים של השומרון והצוות המקצועי המלווה את הרפורמה מטעם המשרד לאזרחים וותיקים.

לאחר שנת עבודה מאומצת ומשותפת של  המשרד לאזרחים ותיקים והמועצה האזורית שומרון, רפורמת האזרחים הוותיקים, "חיים בגיל" עוברת לשלביה המתקדמים ומיושמת הלכה למעשה. הרפורמה עתידה לשנות מהיסוד את תנאי החיים של האזרחים הוותיקים במועצה אזורית שומרון. מטרת התוכנית להיערך לגידול הצפוי באוכלוסייה הוותיקה בשנים הקרובות.

על פי ההערכות הדמוגרפיות  עד שנת 2030 מספרם של הוותיקים באוכלוסיה יכפיל את עצמו ויעמוד על 1.4 מיליון בעוד כיום מספרם מוערך בכ- 800,000 וותיקים בישראל. במסגרת יישום הרפורמה לאזרחים וותיקים במועצה אזורית שומרון הוחלט לקיים שורת צעדים המיטיבים עם האוכלוסייה הוותיקה ומשפרים עם איכות חייהם.

הפרויקטים המרכזיים של הרפורמה במועצה אזורית שומרון ימנו בין היתר: גיוס הוותיקים לטובת פרויקט "מיליון איש בשומרון" שמטרתו להביא מתיישבים חדשים ליישובי השומרון השונים. הוותיקים יבנו וישפצו בבתיהם יחידות דיור, כך שניתן יהיה לקלוט בהם  מתיישבים צעירים חדשים.

כמו כן, תוקם זירת מפגש טכנולוגי ליזמות שתאפשר לותיקים לקבל מידע, להתאגד, וליצור תשתית טכנולוגית משותפת ליזמויות ויוקם מרכז לאזרח הוותיק בלב השומרון, שיהווה מוקד מידע וידע, להכוונה להתנדבות ותעסוקה לגיל השלישי.

סגנית השר לאזרחים וותיקים, ד"ר לאה נס, אמרה כי "היום אנו מציינים את הגעתנו לשלב המעשי והביצועי של התוכנית חיים בגיל במועצה אזורית שומרון. בחרתי במועצה זו להיות מהמועצות הראשונות המובילות את התוכנית בישראל, כדי לחזק את המקום ואת ישיבתנו ביהודה ושומרון. היום האזרח הוותיק הוא אדם פעיל, חיוני ומלא עשייה ולכן בכוחם של הוותיקים לחולל שינוי מדיני וחברתי ובהם טמון המפתח לקידום ההתיישבות באזור. אני מאמינה שכולנו עוד נשב שנים ארוכות ביהודה ושומרון ונזדקן בה בכבוד ובבטחה".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר כי "כמות האזרחים הוותיקים צפויה לשלש את עצמה בשומרון תוך עשור. הטיפול באוכלוסיית הגיל השלישי תופס תשומת לב גדולה יותר עם גידולה והמועצה רואה חשיבות עליונה לטפל ולטפח אוכלוסייה זו".