פגיעת רקטה באופקים
פגיעת רקטה באופקיםצילום: פלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 קובע ראש עיריית אופקים, צביקה גרינגולד, כי תושבי הדרום נכונים לחשוק שיניים ולספוג את החיים הקשים העוברים עליהם בימים אלה של מבצע צבאי, ובלבד שהמהלך יביא להכרעה מוחלטת.

"אוכלוסיית אופקים אמנם סובלת, אבל מוכנה לנשוך שפתיים ולהפסיק. אבל בתנאי שייגמרו את הסיפור הזה אחת ולתמיד", אומר גרינגולד שאל עירו מגיעים לא מעט שרים ושועי ארץ ביממות האחרונות. "אנחנו גם אומרים להם שאנחנו מאוחדים אחרי המנהיגות של הממשלה ושל ראש הממשלה ושירגיש שהעם תומך בו ושיעשה מה שצריך. לא חשוב מה שאומרים הגויים. חשוב מה שאנחנו עושים".

עם זאת מקפיד גרינגולד שלא לבקר את המהלכים המתקיימים בקהיר לקיומו של מו"מ עקיף מול חמאס. "אנחנו עוקבים בתקווה שהדבר יסתיים. אנחנו לא נהנים מזה, אבל לא מוכנים שיסתיים בעוד הסדר שלא שווה שום דבר. אנחנו רוצים שיסתיים בצורה שתביא לשקט הרבה זמן", אומר ראש העירייה, וכשהוא מתבקש להציג את הקווים האדומים שהיה רוצה לראות את ממשלת ישראל מציבה בפני חמאס הוא מתמצת את הדברים במילים: "שקט לאורך זמן".

לדבריו את השקט יש לגבות במערכת הסדרים אפקטיבית שתאפשר פיקוח "שלא יהיו דברים בעלמא ולא יספרו לנו שהחמאס רוצה שקט אבל הג'יהאד לא רוצה, ויש ועדות התנגדות ויש סלפים וימרחו אותנו בסיפורי סבתא. זה לא הסדר. אנחנו רוצים הסדר אמיתי".

לדברי גרינגולד הדברים אודות הנכונות לחשוק שפתיים בימי הלחימה מייצגים את רוח התושבים כולם, תושבים שחיים את המתיחות הבלתי נסבלת גם בימים האפורים שבהם התקשורת לא חשה את המציאות הקשה, כהגדרתו. "אי אפשר לקיים חיים אזרחיים כך, ואנחנו דורשים שהאיום הזה יוסר בצורה אפקטיבית".