שווייץ כבר כאן. ארכיון
שווייץ כבר כאן. ארכיוןפלאש 90

בנק ההשקעות השוויצרי פיקטה ושות', הנחשב לאחד הבנקים הפרטיים המובילים בשווייץ, מרחיב את פעילותו בישראל. אתמול (ב') חנך הבנק משרדים חדשים בתל אביב מהם יינתנו שירותי שיווק השקעות עבור לקוחות ישראלים.

יצוין כי נכון לסוף ספטמבר 2012, היקף הנכסים המנוהלים והמופקדים בפיקטה עומדים על כ-373 מיליארד פרנקים שוויצרים (397 מיליארד דולר ארה"ב). חברת פיקטה מעסיקה קרוב ל- 3,200 עובדים ובעלת 25 נציגויות בעולם. הבנק נחשב לבנק יציב במיוחד, עם דירוג של (Moody's – Prime 1/Aa3) (Fitch – F1+/AA-)- הדירוג המקסימאלי שיכול להינתן לבנק בעל מבנה משפטי מסוג זה.

החברה שנוסדה בשנת 1805פיקטה ושות'  מתמחה בבנקאות פרטית (Wealth Management) ובניהול השקעות (Asset Management) ומספקת את מכלול השירותים הנלווים לפעילות זו.

משום שתחום הפעילות העיקרי של הבנק הינו בתחום ההשקעות הבנק אינו מתמחה במתן אשראי מסחרי, במשכנתאות, בחיתום או בבנקאות להשקעות. הבנק מתמקד בעיקר בניהול השקעות עבור לקוחותיו וממעיט בפעילות חוץ מאזנית.

נציגי הבנק שנועדו אתמול (ב') עם נציגי תקשורת ישראליים מציינים כי העובדה שהיות ותחום הפעילות המרכזי של הבנק אינו מתן אשראים מביאה לכך ש, יתרות הפיקדונות המופקדות על ידי לקוחות פיקטה הינן בצורה טבעית גבוהות משמעותית מהיתרות הניתנות כהלוואות. כפועל יוצא מכך, הבנק נשאר עם יתרות מזומנים גבוהות אשר היטבו עם הבנק במיוחד במהלך תקופת "משבר האשראי/נזילות" בשנים 2007-2009.

על פעילות הבנק מול השוק הישראלי מספרים הנציגים כי "פיקטה ושות' החלה את פעילותה מול השוק הישראלי בשנת 1998 כאשר הוסרה המגבלה על פיקוח מטבע החוץ. הפעילות כללה ייעוץ פיננסי עבור אותם לקוחות משוויץ. בהתאם למדיניות הבנק בשווקים דומים בעולם, ובנוסף לצוותים הקיימים בשוויץ החליטה הנהלת הבנק העולמי להעמיד צוות בישראל  On-shore, כלומר בנגישות מלאה ללקוחות ישראלים. פיקטה ושות' כבר משרת את הציבור הישראלי דרך הקרנות שלו שמופצות למשקיעים מוסדיים באמצעות שיתוף פעולה עם חברת ISP".

עוד דיווחו כי בנוסף לפעילות המוסדית הקיימת דרך ISP, פיקטה ושות' החליטה להרחיב את פעילותה בישראל במתן שירותים עבור לקוחות פרטיים. כפועל יוצא מכך, החליטה ההנהלה לפתוח Representative Office ולקבל רישיון לשיווק השקעות מטעם הרשות לניירות ערך המאפשר לספק שירותי שיווק השקעות בישראל עבור הלקוחות ישראלים.

יצוין ויודגש כי נציגות פיקטה אינה מפוקחת על ידי בנק ישראל ויכולותיה מוגבלות. הנציגות אינה רשאית לבצע פעולות בנקאיות אלא רק להפנות לקוחות לסניף של הבנק בשוויץ. כמו כן אסור לנציגות לנהל כספי לקוחות.