אביגדור שץ
אביגדור שץמועצה אזורית בנימין

במקביל ללחימה בדרום נרשמו בימים האחרונים הפרות סדר רבות בגזרת יהודה ושומרון.

הצלה יו"ש מדווח כי במהלך הבוקר (שלישי) פלסטינים יידו אבנים לעבר רכבים ישראלים בכביש תקוע-ירושלים ובסמוך לג'בע שבגוש עציון.

כ-500 פלסטינים יצאו מהכפר יטא לכיוון צומת זיף שבדרום הר חברון והחלו ליידות אבנים לעבר כלי הרכב שנסעו באזור. בצומת העוקפים יידו פלסטינים אבנים לעבר רכבים ישראלים וכחות צה"ל. כ-100 ערבים התקהלו בצומת בית ענון שבהר חברון ויידו אבנים לעבר רכבים ישראלים ובצומת 'בית המרקחת' בחברון יידו פלסטינים אבנים לעבר כח צה"ל.

סמוך לעפרה פלסטינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר רכבים ישראלים שנסעו באזור.

אמש השליכו פלסטינים בקבוק תבערה לעבר רכב בו נסעה תושבת מעלה לבונה סמוך לכפר סינג'יל. הרכב התחיל לבעור אך תושבי הרכב הצליחו להימלט מהרכב.

בראיון לערוץ 7 אמר קצין הביטחון של המועצה האזורית בנימין, אביגדר שץ, כי אנחנו חוזרים עשר שנים אחורה, "ישנם הרבה מאוד אירועים של חסמי אבנים, הפרות סדר המוניות, זריקות אבנים, השלכת בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים. קצת מזכיר נשכחות".

"יש הסלמה מאוד משמעותית אצלנו", הדגיש שץ וציין כי רצף האירועים הביטחוניים בגזרת בנימין התחילה כבר לפני מספר שבועות, עוד לפני מבצע 'עמוד ענן'.

"מאז שהרשות הפלסטינית החלה להתכונן להגשת הבקשה לאו"ם להכרה כמדינה חברה, החלו האירועים באזורנו. זה התחיל בשבוע נוער הפלסטיני והמשיך בהפרות סדר והפגנות שתואמו היטב עם גורמי שמאל קיצוניים ישראלים".

עם זאת ציין קב"ט בנימין כי כרגע מה שנותן את הטון להפרות סדר זו ההסלמה בדרום ורואים תופעות שלא היו בעבר, "בעבר, כשהיה מתח ביטחוני, האוכלוסיה הפלסטינית התכנסה לתוך עצמה וראינו מיעוט כלי רכב על הצירים ולא היו הפרות סדר ובטח לא בחוצפה כמו שזה נעשה הפעם".

"אנחנו מונעים משני איומים מקבילים", סיפר שץ, "האיום הראשון הוא הביטחוני של ירי תלול מסלול שעלול לפגוע בנו ולשם כך נתנו הוראות לתושבים בהתאם להנחיות פיקוד העורף. האיום השני הוא נושא הטרור".

למרות האיומים הדגיש קצין הביטחון של מועצת בנימין כי התושבים לא שינו את שגרת החיים, "עם זאת בחלק מהאזור אנחנו לא מאשרים טיולים רגליים עקב התראות ספציפיות וכמו כן ביקשנו מהנהגים להיות ערניים בכבישים ולזכור את מספר המוקד הביטחוני 1208".