ישראל כץ
ישראל כץפלאש 90

"בעידן הטילים, השומרון הוא המקום המוגן ביותר" – אמר הבוקר (ג) שר התחבורה ישראל כץ בשומרון – " צריכים לזכור את זה אלו המדברים על הקמת ישויות כאלה ואחרות, אם לא היו כאן הישובים, היו יורים עכשיו טילים על תל אביב וערי המרכז".

הדברים נאמרו בטקס לחנוכת כיכר בכניסה לישוב שערי תקוה ולחנוכת מסוף חנה-וסע במחלף "שער השומרון", במעמד ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, יו"ר מזכירות הישוב שערי תקוה גדעון עידן, יו"ר מזכירות הישוב עץ אפרים  דורון שמידט,  מנכ"ל הישובים שערי תקוה ועץ אפרים חיימון בלומנטל, ראש מועצת אלקה שלומי לנגר וראש מועצת אורנית שלומי לנגר.

"מדובר בפרוייקט חשוב כי הוא מאפשר להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית" – אמר השר ישראל כץ – "מי שפעל לפני לחיזוק התחבורה הציבורית ביהודה ושומרון היה שר התחבורה ממפלגת העבודה, אפרים סנה. מקום שיש בו תשתית תחבורתית מפותחת מתקדם, ואנו תורמים את תרומתנו לנושא. אנחנו מקימים פרויקטים תחבורתיים בכל רחבי הארץ ומחברים את חלקי הארץ".

השר כץ התייחס ולוחמה בדרום והדגיש את חשיבותו הביטחונית של השומרון: "אנחנו נמצאים בעיצומם של ימי לחימה בעזה. ממשלת ישראל החליטה לפעול כנגד ירי על אזרחי ישראל.היום, בעידן הטילים, שומרון הוא המקום המוגן ביותר. כשחושבים על דברים ביטחוניים ואסטרטגיים, חשוב לזכור את זה שהמקום הבטוח ביותר הוא יהודה ושומרון. צריכים לזכור את זה אלו המדברים על הקמת ישויות כאלה ואחרות, העלולות לסכן מכאן את מרכז הארץ ואת חלקם הגדול של אזרחי ישראל".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר בטקס: "שר התחבורה ישראל כץ שיפר את התשתיות במדינת ישראל וביהודה ושמרון ותיקן עוולות וקיפוח של שנים. הכיכר שאנו חונכים כאן היום בכניסה לישוב שערי תקוה, תקדם את הנסיעה הבטוחה באזור, מסוף החנה-וסע ישמש את אלפי הנוסעים  מישובי האזור המשתמשים בתחבורה הציבורית".

"אנו בונים את השומרון ומפריחים את אדמת ארץ ישראל לא למעננו כי אם למען עם ישראל כולו ולמען הדורות הבאים. בהזדמנות זו אני שולח בשם תושבי השומרון חיבוק וחיזוק לממשלת ישראל וחיילי צה"ל וכוחות הבטחון העומדים כעת בחזית", הוסיף מסיקה.

ראש מועצת אורנית, שלומי לנגר, חיזק את הממשלה וחיילי צה"ל, והודה למשרד התחבורה ולחברת "נתיבי ישראל". ראש מועצת אלקנה, צדוק זהוראי, הצטרף אף הוא לברכת ראשי המועצות לשר התחבורה ואמר כי הדברים מקדמים את ההתיישבות.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ועמיתיו ראשי המועצות המקומיות הודו לצוות משרד התחבורה וחברת "נתיבי ישראל", מע"צ לשעבר.

לאחר הטקסים קיים גרשון מסיקה סיור לשר התחבורה בישובים שערי תקוה ועץ אפרים. מהישוב שערי תקוה הראה מסיקה לאורחים אל העיר תל אביב, כעל כף היד והשר כץ הוסיף: "כשרואים את המראה הזה מבינים גם את החשיבות האסטרטגית והביטחונית של הישובים בשומרון. אם חלילה לא היו הישובים כאן היו נורים עכשיו טילים על כל ערי מרכז הארץ".