14 שנים לנפילת אוריאל פרץ

האזכרה השנתית לסגן אוריאל פרץ הי"ד, התקיימה היום (רביעי) במלאות 14 שנים לנפילתו.

אמו, מרים פרץ, סיפרה על דמותו של אוריאל וחילקה לנוכחים את חזונו של אוריאל שכתב בגיל 19 בכתב ידו, "חמישה דברים היו בחזונו של אוריאל: ארץ ישראל, אהבת הארץ, מקצועיות, גיבוש והמחלקה הטובה בגדוד".

"היום הזה הוא יום קשה, יום נפילתו של אוריאל ושאני רואה אתכם אני מבינה שהמעגל הזה לא נסגר כאילו חזרנו לימי אוריאל והמאבק שלו נמשך גם היום".

פרץ הוסיפה, "אנחנו באים בשם האלוקים והם באים אלינו עם הטילים ושום טילים לא יעמדו מול הרוח של עם ישראל - רוח איתנה מאמינה שנותנת לראש הממשלה ולשריה להמשיך. אנחנו מאמינים בכם וכשמנהיג מקבל גיבוי מעם זו הנהגה אחרת".

לסיום אמרה פרץ, "אני מקווה לימים של שקט ושלווה ושתושבי הדרום ידעו ימים טובים יותר וגם אם אנחנו לא שם, אנחנו איתם בלב. לסיום ביום הזה אני מבקשת מאוריאל שיתפלל למען המדינה הזאת שלמענה הוא נפל".

בערב לימוד לזכרו אמר ראש המדרשה הישראלית למנהיגות חברתית, סא"ל ארז אשל, כי בזכות משפחות כמו פרץ, "צה"ל מנצח את אויביו. להיות פה באזכרה זה כמו להיות בעזה ולהתכונן למלחמה".

אשל הוסיף ,"אזכרות מהסוג הזה הן רגעים של זקיפות קומה על שעם ישראל זכה בבנים כמו אוריאל", אמר והתייחס ללחימה בדרום, "אין ספק שאם ניכנס לעזה הניצחון הוא ברור. יש לנקות את עזה אך התהליך הוא ארוך".

לסיום אמר אשל, "משפחת פרץ מלמדת אותנו יסוד גדול באהבה לארץ ולמולדת ולאהבת האנוש. ביום כזה אנחנו מתמלאים בצידה לדרך" .

התקרית בלבנון שבה נהרג אוריאל התרחשה ב-25 בנובמבר 1998, יום לאחר יום הולדתו ה-22. כוח של סיירת גולני שעליו פיקד עלה על כמה מטענים שהניח חיזבאללה באזור הכפר מרכבה והוא נהרג במקום. באירוע נהרג גם סמ"ר ניצן בלדרן.