יאיר פרג'ון ראש מועצת חוף אשקלון
יאיר פרג'ון ראש מועצת חוף אשקלוןדוברות מועצת חוף אשקלון

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, פיקד בימי הלחימה מתוך החמ"ל במוצב החרום, על 15 אלף התושבים, כעת לאחר ההכרזה על הפסקת האש הוא מסכם בערוץ 7 את המבצע.

"עבדנו 24 שעות ביממה במתכונת חרום. יש לנו 15 אלף תושבים, חצי מהם בקו העוטף וחצי בטווח של עשרים הקילומטרים. חלק מתושבי העוטף היו צריכים להיות כל הזמן בתוך הממ"דים, אמנם ב"ה לא היו נזקים בנפש אבל כמובן שנזק נפשי נזקי חרדה ונזק ברכוש היה", אמר.

פרג'ון אומר כי הוא יאבק בכל הכוח שלתושבי הקארווילות בניצן יהיו מיגוניות עד לסבב הבא, "לצערנו מפוני גוש קטיף עדיין נמצאים בקראווילות וכשהיה צבע אדום בשעות היום, הם יצאו לצינורות שמוצבים שם, אבל זה כמו אקמול. אלה צינורות מים מבטון, זה מאוד צפוף וקשה לשבת שם. בלילה לא כולם הלכו לצינורות וחלקם נשארו בבית".

פרג'ון מוסיף כי בכל המפגשים שלו עם שרים ואף עם ראש הממשלה, העלה את נושא הבעיות התקציביות, "אני אלחם בכל הכוח שתהיה לכל קראווילה מיגונית. בתי קבע אין להם, זה המינימום שאנחנו חייבים לעשות".

לדבריו, הפסקת האש באה בדיוק בזמן, "עוד יום יומיים של כתישה מהאוויר לא הייתה משנה את המערכה. כניסה קרקעית של כוחות עצומים שהיו נשארים שם כמה שבועות, לא הייתה מביאה לתוצאות יותר אפקטיביות", כך פרג'ון.

"הרווחנו נקודות רבות, גם התועלת של כיפת ברזל היא הישג גדול. החאמס בעזה ניכתש, הרבה מהמנהיגים שלהם חוסלו. נוצרה גם קואליציה יחד עם מצריים של מורסי, שישב איתנו ותפר את שביתת הנשק וזה חשוב. בניגוד לדעת הציבור שרצה להמשיך, ראש הממשלה, שר הביטחון וליברמן קיבלו החלטה מנהיגותית", דברי פרג'ון.