שנתיים לאחר שהכבאי המתנדב אלעד ריבן ז"ל נהרג באסון הכרמל בעת שניסה להציל חיי אדם, אמו צביה החליטה לקרוא לתאומות שילדה באמצעות אם פונדקאית על שמו: לי-אל ולי-עד, כך פורסם הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות".

אלעד נספה באסון חודש לאחר חגיגות יום-הולדתו ה-16 וביום שישי הקרוב יתקיים טקס לזכרו במלאת שנתיים למותו.

ריבן הוא בנם של צביה, שעובדת כרופאה בקופת חולים ואמיל, עובד בטכניון, והתחנך בבית הספר הריאלי בחיפה. אמו של אלעד החליטה לקרוא לתאומות החדשות בשמות שמרכיבים את שמו אלעד, זאת כדי שלעד יזכירו לה את בנה. "אני נרגשת ומוצפת בטלפונים", סיפרה אתמול אמו.

"אלעד פגש בשירות הכבאות אנשים שכבשו את ליבו. הוא למד שם דברים שלא הכיר בבית", אמרה ריבן ביום השנה למותו. היא גם הדגישה את מחויבותו של אלעד לצופי האש: "לא היה אכפת לו להפסיד שיעור או שניים, הוא הבטיח שהוא ישלים את זה".

היא סיפרה בעצב על שיחתה האחרונה איתו בטלפון, "אני לא זוכרת איך נפרדתי ממנו, לא זוכרת מה היו המילים האחרונות שאמרתי לו ואני כל הזמן חושבת מה אמרתי לו, אבל אני זוכרת שבקול שלו הוא היה מאושר".

אלעד היה בן יחיד להוריו, התנדב למכבי האש במסגרת פרויקט "מחויבות אישית". בסרטון האחרון שבו צולם הוא נראה יחד עם חבריו בתרגיל כיבוי אש, תרגיל שהפך למציאות קטלנית.