השר אדשלטיין בפריימריס
השר אדשלטיין בפריימריספלאש 90

שר ההסברה והתפוצות, השר יולי אדלשטיין, מברך על הודעת הפרישה של אהוד ברק מהזירה הפוליטית. "זהו יום העצמאות של הליכוד ושל המדינה כאשר השתחררנו מסיעת העצמאות", אומר אדלשטיין בראיון ליומן ערוץ 7.

לדבריו מדובר בהודעה משמחת עבור ההתיישבות ביהודה ושומרון, אך עם זאת הוא מעריך שכעת יתחיל העם הרחמן בן רחמן במסכת "הספדים" על החייל המעוטר, הרמטכ"ל המחונן והאלוף המוכשר, אך "הכול נכון ולברק יש הרבה זכויות שאיש לא ייקח ממנו, אבל אם נסתכל על דרכו הפוליטית, על החלטותיו הכושלות בצמתים החשובים ביותר, על ההתעללות שלו בתושבי יהודה ושומרון, לא נוכל לומר יותר מאשר 'ברוך שפטרנו'".

אדלשטיין לא מוכן להתרשם במיוחד מהמבצע הצבאי אותו ניהל ברק אך לפני כמה ימים, ומזכיר את תפקידו המרכזי בימי אוסלו ובימי ההתנתקות שהובילה למעשה למציאות הקשה ברצועת עזה. "מי שיצר את המצב ויודע חלקית לטפל בו לא מעורר אצלי הערכה".

באשר לאפשרות שהמהלך כולו לא נועד אלא כדי שברק יהיה נטול מפלגה ויוכל להשתלב בממשלת נתניהו הבאה כמינוי עצמי, אומר אדלשטיין שמדובר בחשש מובן לנוכח התחבולות והתרגילים והתפניות הפוליטיות שברק הגיע איתם לשיאים חדשים, אך עם זאת הוא סבור ש"אין יסוד לחשש הזה שפתאום יצוץ לנו ברק כמועמד לשר ביטחון בממשלה הבאה".

באשר לידידות של ברק עם ראש הממשלה, אומר אדלשטיין כי הוא עצמו אינו ידיד של ברק אך אין לו דבר נגד ידידות בין ברק לנתניהו שיוכלו לשתות ולאכול יחד אך לא מעבר לכך. אדלשטיין אף סבור שהידידות הזו תוכל להיות חזקה יותר כאשר לא יצטרך נתניהו לטפל במה שמחולל ברק כדוגמת המרמרה, מינוי הרמטכ"ל והשריפות שהדליק ביו"ש, כלשונו של אדלשטיין.

בהתייחסו לדרך הפרישה של ברק מהזירה הפוליטית אומר אדלשטיין כי לנוכח עברו והדיווחים והשמועות סביב גישושים בינו לבין מפלגות שונות, הרי שברק בחר בדרך ההגונה ביותר שהייתה לו כדי לעשות את הצעד. "הוא בחר בדרך ההגונה ביותר לשחרר אותנו מעצמו". עם זאת הוא מזהיר מאפשרות שברק יקרא בהמשך לעיתונאים לעוד מסיבת עיתונאים בהולה...