אלן גיל, איש הג'וינט העולמי זה למעלה מ-20 שנה, נבחר על ידי מועצת המנהלים ליושב ראש הארגון.

גיל ייכנס לתפקיד ב-31 בינואר 2013 ויוביל את הארגון היהודי ההומניטארי הגדול בעולם לציון 100 שנות פעילות ולעבר מאה השנים הבאות לפעילותו.

ועדת בחירה מיוחדת שמונתה ע"י מועצת המנהלים של ג'וינט העולמי, הצביעה פה אחד וקיבלה את המלצתה של חברת איתור משאבי האנוש הבינ"ל DGR, למנות את המועמד הפנימי של הארגון, אלן גיל לתפקיד המנכ"ל העולמי של הארגון. גיל יחליף את סטיב שווייגר שכיהן בתפקיד כ-12 שנה, עד לאחרונה.

גיל, המכהן היום כמנהל מערך גיוס המשאבים והקשרים הבינ"ל של הארגון, עלה לישראל בשנת 1993 מארה"ב לאחר שסיים עשור בתפקיד מנכ"ל פדרציית יהדות קולומבוס, אוהיו. לפני עשרים שנה, השתלב גיל בעשייה החברתית וההומניטארית של הג'וינט והיה שחקן משמעותי בהרחבת מעגל התומכים של הארגון ובגיוון מקורותיו, עד להפיכתו לארגון היהודי ההומניטרי הגדול בעולם, המגייס סכום של 350 מיליון דולר בשנה.

גיל היה גם חבר בצוות מיוחד של הג'וינט בסיוע ההומניטארי שהעניק הארגון במלחמת רוסיה-גיאורגיה לזקנים יהודים נזקקים, ייעץ למגוון מבצעים הומניטאריים שערך הארגון בבריה"מ לשעבר ולקח חלק בקמפיינים גדולים של הארגון למיגור רעב בקרב יהודים במזרח אירופה

בארץ היה שותף במיזמים גדולים של הארגון בהם הקמת אשלים, שותפות בין ממשלת ישראל, ג'וינט ישראל והפדרציה של ניו יורק, לפיתוח שירותים חברתיים לילדים ונוער בסיכון, וכן תכנית PACT הפועלת בישראל למען ילדי הקהילה האתיופית מהגיל הרך והוריהם ועוד.

נשיאת הג'וינט העולמי, פני בלומנסטיין, אמרה "אנחנו גאים מאוד על בחירתו של אלן גיל, המועמד הפנימי של הארגון. אין ספק כי כישוריו הייחודיים ויכולותיו של אלן, יצעידו אותנו לעבר מאה השנים הבאות של עשייה יהודית הומניטארית וחברתית בלמעלה מ-70 מדינות, ויסייעו לנו להתמודד טוב יותר עם האתגרים המשמעותיים בפניהם ניצבת הקהילה היהודית".

אלן גיל עצמו הגיב לחדשות ואמר בהתרגשות "זכות גדולה נפלה בחלקי להיבחר כמנכ"ל של ארגון ייחודי ודינאמי כמו הג'וינט. המשימה שלנו מעולם לא הייתה קריטית יותר או חיונית יותר, בשנים הבאות עלינו להבטיח כי בכל מקום בו יש יהודי הזקוק לנו – הג'וינט יהיה שם".

גיל הוא בעל תואר בוגר בפסיכולוגיה וסוציולוגיה ותואר מוסמך בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת אוהיו בארה"ב. הוא ואשתו רונה יעזבו את ביתם בירושלים ויעברו להתגורר בניו יורק עד לסיום תפקידו. שלושת ילדיו הבוגרים יישארו בישראל.

מאז הקמתו בשנת 1914 פועל ארגון הג'וינט העולמי למען יהודים במצוקה בישראל ובלמעלה מ 70 מדינות בעולם כולו ומשקיע בהצלה, הקלה על הסבל ובחידוש חיי הקהילה היהודית.  בישראל, יחד עם שותפיו, ובראשם ממשלת ישראל, פועל ג'וינט ישראל בשיטתיות ובהתמדה לחיזוק מעמדם  ולשיפור איכות חייהם של ילדים ונוער בסיכון, זקנים, עולים חדשים, אנשים עם מוגבלויות ובלתי מועסקים.

ג'וינט ישראל יוזם, מתכנן, מפתח ומסייע ביישומם של שירותים חברתיים הנוגעים ומשפיעים על מצבם ועתידם של מאות אלפי אנשים החיים בישראל.