רדיו
רדיוצילום: פלאש 90

ז'ק פבי, שדרן ותיק בתחנת הרדיו במונטריאול, הושעה מתפקידו, לאחר שאפשר למאזינה להשמיע התבטאויות אנטישמיות בשידור ישיר ואף עודד אותה לכך.

אתר "שלום טורונטו" מדווח כי השידור התקיים ביום חמישי לפנות בוקר בתכניתו "פבי הלילה", בה הוא משוחח עם מאזינים.

אחת המאזינות, שהתקשרה לתכנית, הציגה את עצמה בשם מאריה והזדהתה כאישה ממוצא ערבי, החשה נסערת בגלל ש"אחיה ואחיותיה מתים בעזה". היא ביקשה מפבי לנחש על איזה חיה היא רואה לנגד עיניה כאשר היא חושבת על ישראלים. פבי השיב כלב, והיא ענתה: "בדיוק, אלה הישראלים".

בהמשך השיחה, שנמשכה ארבע דקות, שאלה המאזינה "מאריה" את פבי אם הוא שמע על השואה ועל היטלר, וציינה, כי השואה הייתה "הדבר היפה ביותר שאירע בהיסטוריה". פבי נמנע מלהוכיח אותה או לנתק את השיחה, ובמקום זאת קבל על חוסר האפשרות למתוח ביקורת גלויה על ישראלים והזהיר אותה שהיא עלולה לשלם על דבריה כפועל יוצא מכך.

"את יודעת, כי כאן במדינה הדמוקרטית הזו, אינך יכולה לומר משהו פוגע נגד ישראלים, משום שאת עלולה לשלם על כך", אמר פבי. "מאריה השיבה, שהיא לא מייחסת לכך משמעות, ופבי ציין, שזה מרגיז, שבנושאים מסוימים קיימות מגבלות על חופש הביטוי.

"את יודעת גברת, שבמדינה נפלאה זו יש חופש ביטוי, אבל לעולם אין לומר דברים שליליים בנושאים המתארים אופי נגד העם היהודי, אחרת תהיינה לכך השלכות", אמר פבי והוסיף, כי צריך "ללבוש כפפות לבנות כאשר מדברים על האוכלוסייה היהודית הנחמדה של מונטריאול". בסיום השיחה הודה פבי ל"מאריה" על שהתקשרה לתחנת הרדיו.

השלוחה של הלובי היהודי (CIJA) בקוויבק פנתה לחברת Cogeco, מפעילת 13 תחנות רדיו בפרובינציה בדרישה לנקוט בצעדים משמעתיים נגד פבי, בגלל שסייע בהפצת דברים המלבים שנאה ואלימות נגד יהודים.

פבי הושעה כאמור מהגשת התכנית לתקופה שאינה ידועה.