רוקחות טבעיות. דבורים
רוקחות טבעיות. דבוריםמועצת הדבש

יחד עם הימים הגשומים, עמוסי הבקרים והרעמים, מגיעות גם תופעות הלוואי של החורף - הצינון, השיעול והשפעת.

לפני שממהרים להכניס לגוף תרופות וכימיקלים וכדי לחזק את המערכת החיסונית, הרצל אבידור, מנכ"ל מועצת הדבש מציע לחיזוק הגוף בחורף, את התרופה הטבעית- דבש ישראלי איכותי.

"הדבש הינו האנטיביוטיקה של הטבע- הוא מכיל חומרים אנטי-בקטריאליים המחזקים את המערכת החיסונית של גופינו וכמו כן, הינו בעל ריכוז גבוה של חומרים נוגדי חמצון, תכונה זו של הדבש מעמידה אותו בשורה הראשונה של מקורות לנוגדי חמצון יחד עם הפירות והירקות".

יצוין כי חומר נוגד חמצון זהו חומר כימי המקטין את קצב תגובות החמצון של חומרים אחרים בסביבתו. תגובות חמצון יכולות ליצור רדיקלים חופשיים שמתחילים תגובת שרשרת הפוגעת בתאי הגוף ומובילה למחלות שונות, נוגדי החמצון בולמים את תגובת השרשרת ויש להם השפעה שמטיבה עם תאי הגוף, ומאריכה את חייהם.

אבידור מציג שורת תרופות סבתא שעיקרן הוא הדבש:

· לא צריך לחכות לנזלת ולשיעול כדי להתחיל לחזק את המערכת החיסונית ובמיוחד בחורף - מומלץ לאכול כף דבש ביום.

· לעיתים רבות, הישורת האחרונה של הצינון הינה שיעול טורדני שמסרב לעבור, כדי להקל ולסיים עם השיעול את הרומן, כדאי להכין סירופ טבעי:

פורסים בצל גדול לרצועות דקות, מכניסים את הרצועות לכוס עמוקה ומוסיפים מעל 4-5 כפות דבש ישראלי איכותי. מכסים את הכוס בצלחת ומניחים למשך 3-4 שעות, עד שבתחתית הכוס נוצרת שכבה של סירופ. את הסירופ מומלץ לשתות כמה שיותר פעמים ביום.

ניתן להוסיף לסירופ 6-8 שיני שום כתושות, משהים ל - 10 דקות בטמפרטורת החדר. כדאי לאכול מידי פעם כפית או שתיים. הקלה מובטחת.

· דלקת גרון נפוצה מאוד בחורף, הקור משפיע ומתחילים לחוש מועקה וכאב בכל בליעה. לטיפול בדלקת גרון או מומלץ לשתות כף דבש מעורבבת עם לימון סחוט. השילוב בין השניים נלחם בחיידקי הדלקת ומקל על הכאבים.

· על הצינון מומלץ להקל בעזרת חליטת דבש, ג'ינג'ר ושום. שתיית החליטה בכל בוקר תעזור להקל על המצונן ולהחלמתו.

· במקרה שהרוח הקרה ייבשה את השפתיים, מומלץ למרוח מעט דבש על השפתיים הסדוקות ולהמתין 20 דק' בלי להתפתות ולאכול את הדבש. הדבש מרכך את השפתיים ומקל על היובש.

· נגד ליחה - לערבב ½ כפית מכל אחד: זנגוויל, ציפורן וקינמון. לצקת מעל כוס מים רותחים, לערבב, לסנן, להמתיק עם כפית דבש ולשתות.

· נגד כאב ראש - לערבב 2 כפות חומץ תפוחים, 2 כפיות דבש, כוס מים, לערבב ולשתות בלגימות קטנות.