הרב ישראל רוזן
הרב ישראל רוזןכנס ירושלים

לראשונה מזה 29 שנים, לא יצא השבת העלון שבת בשבתו. הרב ישראל רוזן ראש מכון צומת ועורך אחראי של העלון, מיצר על כך שעלוני השבת שנכנסים לבתי הכנסת הפכו לעיתונים. "העלונים לצערי הפכו לעיתונות עם כתבות צבע של עיתונאים. זה לא מתאים לעלוני בית כנסת. אנחנו בהחלט מרגישים תחושה של אשמה".

בראיון לערוץ 7 הוא מסביר את הנסיבות שהביאו להחלטה. "היה דבר תורה של ח"כ דני דנון עם תמונה שלו. אין לי שום דבר נגד דני דנון ולא נגד הטקסט שנכתב, אבל האתיקה מחייבת לכתוב שמדובר במדור פרסומי וזה לא נעשה. בעלון שלנו יש כותבים קבועים של דברי תורה, ראש ישיבת כרם ביבנה או הרב שרקי, אם היו כותבים שמדובר במדור פרסומי, לא הייתה לי שום בעיה".

הרב רוזן טוען שאסור שהחברה המפיקה תתערב גם בתוכן, "מחלקת המודעות זה הקמח שנותן את היכולת, אבל יש גבול ברור בין המודעות למדורים הרגילים. היה לנו ויכוח איתם גם לפני כמה שבתות כשהם צרפו בפרשת חיי שרה שעוסקת במערת המכפלה, דפים רבים של נדל"ן. אני מבין שאת תופעת ריבוי המודעות קשה להסיג לאחור, אבל צריכים שתהיה אמנה בין המפיקים למערכות היכן עובר הגבול ומהם כללי האתיקה".

הוא אינו רואה הפסד גדול בכך שהעלון לא יצא בשבת הקרוב. "לא נורא השבת יאזינו יותר לתפילות, בשבוע הבא העלון ייצא שוב. אנחנו מקווים שהנושא הזה יוצף והלקח ילמד".