פקקים בעלייה לחיזמא
פקקים בעלייה לחיזמאהלל מאיר

ועד מתיישבי בנימין פנה לשר התחבורה ישראל כץ בבקשה לקדם עד כמה שניתן לפני הבחירות את נושא הכביש בין צומת אדם למחסום חיזמא שלדבריהם הולך והופך לבעיה בטחונית ולא רק לפגיעה קשה באיכות החיים

במכתב שנשלח אל השר נכתב, "במשך מספר שנים פונים רבים מתושבי בנימין, פעילים ונבחרי הציבור בנוגע לבעיות הבטיחותיות החמורות בכביש 60 בין כיכר אדם למחסום חיזמא. זהו כביש התובע מחיר דמים בנפש, בגוף ובממון, גבוה מאוד ולמעשה הוא מצוי במגמת החמרה משמעותית הן במספר הנפגעים, והן במספר התאונות במספרים מוחלטים, בין השנים 2006 – 2012.  זהו כביש שהיה והינו וממשיך להיות מוקד סיכון גבוה" .

בוועד התייחסו גם לבעיה הביטחונית הקשה שהתעוררה בתקופה האחרונה, "בנוסף לכך הפקקים בכניסה לירושלים, מלבד היותם בלתי נסבלים ומהווים פגיעה חמורה באיכות החים של אלפי התושבים המתגוררים בבנימין הכביש מהווה סכנה בטחונית חמורה".

בוועד הזכירו כי בסרטוןשהועלה לרשת צולמו מספר נערים ערבים המיידים אבנים במכוניות העומדות בפקק מבלי יכולת לזוז ואפילו כוח מג"ב שהיה במקום הודה כי אין באפשרותו לפעול. "אנו בטוחים כי הינך מבין את התחושה של מטרה במטווח אבנים כזה ועד כמה היא פוגעת באזרח רגיל", כתבו.

בוועד אמרו כי "יחד עם ראש המועצה אבי רואה המטפל בנושא המכתב הזה הוא רק תחילתו של מאבק ציבורי. בשלב ראשון פנינו אל השר דווקא משום שאנו יודעים שציבור המתנחלים קרוב לליבו וכי השר פעל רבות לחיזוק יהודה ושומרון בכל הנוגע לתחומי משרדו".

עוד אמרו בוועד כי "הנושא הוא בעיקר בירוקרטי ואנו סמוכים ובטוחים כי ביכולותיו המוכחות השר יוכל לשחרר את ה'פקק' הבירוקרטי ולקדם פתרונות יעילים לטובת תושבי בנימין והשומרון שמבחינתם ציר 60 הוא עורק תנועה מרכזי לבירת ישראל".