הלב והמעין בניגוני הרב גינזבורג

חודשים ספורים אחרי שהוציאו את אלבומם הרביעי יוצאין בשיר עם ניגוני חב"ד, מפתיעים חברי להקת הלב והמעיין באלבום חדש, המורכב הפעם מניגוניו של הרב יצחק גינזבורג שליט"א – לך אמר ליבי.

ברזומה העשיר של חבורת הלב והמעיין נמצאים ארבעה אלבומים המוקדשים לניגוני ברסלב, ויז'ניץ וחב"ד, זכיה במקום הראשון בפסטיבל הכלייזמרים העולמי באמסטרדם ומאות רבות של הופעות ברחבי הארץ וסביב העולם. באלבום הנוכחי משתנה קמעא הרכב הלהקה והוא מונה הפעם את חיליק פרנק, נאור כרמי, אורן צור, נדב בכר ואסף זמיר.

הרב יצחק גינזבורג הוא אולי הבולט ביותר מבין מורי הקבלה והחסידות בדורנו, ובודאי החדשני שבהם. ידיעותיו המפליגות בכל תחומי התורה, לצד היכרותו המעמיקה עם תחומי המתמטיקה, המדע, הפילוסופיה והפסיכולוגיה איפשרו לו לחבר את חכמת התורה עם מגוון רחב של נושאים. פן פחות מוכר בפועליו הוא היותו מלחין פורה. לצד היצירה הענפה בכתב, חיבר הרב גינזבורג מאות ניגונים מקוריים של דבקות, געגועים ושמחה חסידית. ניגוניו מתייחדים בכך שהם נובעים במישרין ממעיינות הנגינה החסידית המסורתית, ומבטאים את נפשה, רוחה ונשמתה של עבודת החסידים.

אחרי שהניגונים החלו לזלוג החוצה והחלו להשתרש בציבור בצורה קצת משובשת, הוחלט לגייס את חברי הלב והמעיין להפקת אלבום ראשון ומלא עם מבחר ניגונים. הרב גינזבורג בעצמו היה במהלך ההקלטות של האלבום והעניק את השראתו לנגנים, מה שהפך כל הקלטה להתוועדות אל תוך הלילה.

לך אמר ליבי - האלבום החדש רואה אור לקראת ההתוועדות הגדולה בי"ט כסלו בבנייני האומה בו ישתתפו הרב גינזבורג והלב והמעיין שישיקו יחד האלבום. אחת עשרה רצועות מכיל האלבום החדש, בו נוטלים חלק שלושה זמרים: אריאל זילבר, אילן דמרי (המדרגות) ושלמה כ"ץ. בין הניגונים באלבום ניתן למצוא את: שלום עליכם, ניגון עד דלא ידע (המוכר בציבור כ'על ידי ניגונים'), אתה בחרתנו ואחרים. האלבום הופק ע"י עמותת גל עיני, בשיתוף עם תנועת דרך חיים.

הפצה: דברי שיר.