ציפי לבני
ציפי לבניצילום: פלאש 90

במסיבת עיתונאים שהתקיימה אחר הצהריים (ראשון) הציגה יו"ר 'התנועה', ציפי לבני, את מספר 2 של התנועה, עמרם מצנע.

לבני אמרה, "אני גאה שעומד לצידי עמרם מצנע  - אדם שידע להלחם גם בקרבות של עם ישראל, נלחם גם בתחום החברתי, ירד לנגב וגישר על הפערים החברתיים בירוחם".

"על מה אנחנו הולכים לבחירות? על מנת שכל מפלגה תשפר את מעמדה?", תמה מצנע וציין כי לבחירות הולכים כדי "להחליף ממשלה כושלת, ואחרי הבחירה של רשימת הליכוד - הייתי אומר רשימה מסוכנת".

"אני כועס על עצמי", אמר מצנע, "גם אני כמו אחרים כמעט והשלמתי עם המציאות הזו, ישבתי בבית ואמרתי אין מה לעשות נתניהו יהיה שוב ראש ממשלה. לכן שמחתי שלבני החליטה להציב אלטרנטיבה".

מצנע אמר ללבני "ברגע שפנית ואמרת לי מה ברצונך לעשות לא היססתי והצטרפתי. אני מעריך מאוד את הנכונות שלך להוביל דרך אחרת משל נתניהו. קיבלתי את הצעתך, הצעת לי שותפות ואני איתך. אני איתך כי את, ציפי לבני, היחידה שמציגה אלטרנטיבה לראש הממשלה, כי אנחנו חולקים עמדות מדיניות וערכיות, כי אני רוצה להיות במקום שמשפיע על עתידה של החברה".

"אני לא מוכן לשבת בצד ולא לקחת אחריות על גורל המדינה. כך עשיתי בכל שנותיי בשירות הצבאי, בחיפה, בירוחם. אני לוקח אחריות. וכך אני עושה גם היום - אני לוקח אחריות מתוך אמונה שלמה שזה הזמן לעשות שינוי ולהשפיע".

מצנע התייחס לעזיבה שלו את מפלגת העבודה, "אומרים שבית לא עוזבים אבל מה עושים כשהבית שלי ושלנו עוזב אותנו. תנועת העבודה שהייתה ביתי לא התביישה מעולם בהובלת תנועת השלום, מפקדי יצחק רבין השקיע בחינוך, פעל למען צמצום פערים חברתיים אך שם בראש סדר היום את הניסיון להוביל להסדר עם הפלסטינים מתוך הבנה שבראש ובראשונה זה אינטרס ישראלי ציוני. אני משוכנע שניתן להגיע להסדר עם הפלסטינים שזה אינטרס ישראלי מובהק ושללא הסדר כזה לא נוכל להמשיך לקיים את החזון הציוני. לא יהיה שוויון וצדק חברתי ללא הסדר מדיני. יש לעבודה רשימה טובה ויש לי שם הרבה חברים אך לצערי לראשונה מהקמתה העבודה אינה מדברת על הכורח בשלום ואינה מציבה אלטרנטיבה אמיתית".

"רק מי שהשלים עם הנהגת נתניהו יכול לבחור אג'נדה צרה. בבחירות הקרובות זה או ביבי והמשך הקיפאון המדיני והדרדרות הכלכלה, המדינה והמוסר של ישראל או ציפי לבני עם הבנה ולקיחת אחריות על גורלנו וקביעה באופן הנחרץ מה טוב לישראל. חברים זה מאוד פשוט זה או ביבי או ציפי . אני כבר החלטתי וקורא לכל מי שמאמין שזה מה שצריך ושצריך להחליף את נתניהו להצביע לתנועה ולציפי בראשה".

בליכוד התייחסו למסיבת העיתונאים ואמרו כי "מפלגת הפליטים של לבני יוצאת לדרך. לבני עוטפת את עצמה באנשי שמאל ופליטים פוליטיים, מצנע יוזם הנסיגה החד צדדית מגוש קטיף מצטרף לציפי מבצעת הנסיגה ויחד עם שבעה מחפשי עבודה מקדימה הם מתכננים לרוץ ולקדם את הנסיגה הבאה".