שביתת האחיות
שביתת האחיותצילום: פלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 משיבה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, בחריפות לטענות האוצר ולפיהן השבתת האחריות הבוקר היא בלתי חוקית.

"אני מצפה שישנו את האמירות שלהם", אומרת כהן וקובעת: מי שלא חוקי זה הם". את דבריה אלה היא מנמקת בסחבת שנוקט האוצר על אף הסכמים שנחתמו עימו בעבר. היא מזכירה כי הסכם נחתם עם האוצר כבר במרץ ולפיו בספטמבר יישבו הצדדים למו"מ על הסכם קיבוצי שיחל בראשית ינואר הקרוב. לעומת זאת כעת הדברים אינם מתרחשים והכוונה להתחיל במו"מ רק בראשית השנה הבאה. כהן לא מבינה מדוע נחתם הסכם לחידוש מו"מ בספטמבר כאשר ידוע שהכוונה היא לינואר.

"אם אנחנו לא חוקיים למה יושבים איתנו?", היא שואלת וקובעת כי הצהרות אלה נועדות אך ורק לצורכי כותרות תקשורתיות ולא מעבר לכך.

לדבריה גם היא מבינה את האינטרס של אנשי האוצר שלא לקדם מו"מ מול האחיות, שכן כעת הם מקבלים במקום ארבעים מיטות חמישים שישים ולעיתים אף שבעים מיטות הנדחקות למחלקות, כעת הופרטה רפואת ילדי בית הספר ובתי הסוהר, והאוצר מרוויח את שלו. "האחיות היו פראייריות וספגו וספגו כמו בוב-ספוג... אי אפשר יותר. חדרי המיון הפכו לחדרי מלחמה", היא אומרת.

כהן קובעת בלהט כי כעת אין בכוונת האחיות להבליג ולקבל צ'קים על הקרח, כהגדרתה. לדבריה המו"מ עם האוצר יהיה קשוח על אף שלצדדים ברור שאין בכוונת האחיות להפקיר חולים, למנוע טיפול ביולדות או בפגים. "אנחנו אחראיות. בוודאי שאנחנו אחראיות, אבל לא צריך לנצל את זה".

כהן מספרת על דבריהן הקשים והמרגשים של אחיות בתי החולים בהם ביקרה היום, דברים המבטאים את כאבן לנוכח החובה לפעול מול האוצר ולמעשה לפגוע בחולים.

"ניסית פעם לטוס בעמידה?", היא שואלת ומוסיפה: "כשהייתה צפיפות בכלא שחררו אסירים, כשהייתה צפיפות ברכבת הורידו חיילים, אז למה כשמדובר בצפיפות בבתי החולים הכול מותר?", היא שואלת.