פלד
פלדדו"צ

משה (מוסא) פלד בן ה-67 לא מפספס אף יום מילואים כבר עשרות שנים.

פלד, אלוף משנה במיל', כיהן כחבר בכנסות ה-13 וה-14 ושימש כיו"ר פורום יישובי הצפון במאבק על רמת הגולן. בראיון לערוץ 7 הוא הסביר מדוע ממרום גילו הוא עדיין ממשיך לשרת בצה"ל כמילואימניק ותיק.

לאחר שמילא תפקידים רבים בחיל השיריון ופיקד על חטיבה 7, לא תמה מערכת היחסים בין פלד לצה"ל ולפני 21 שנים, ביום השחרור שלו, החליט לעשות קורס נהיגה מזורז על מוביל טנקים, "הייתי מ"פ טנקים ומח"ט טנקים, רציתי להישאר קרוב לטנקים, שני שיעורי נהיגה הספיקו לי כדי ללמוד את מלאכת הנהיגה על מוביל הטנקים".

לא הגיע הזמן לפנות את המקום לצעירים? פלד נאנח, "הלוואי, אין מספיק נהגים צעירים וצריך לבצע איתור מסודר לתפקיד הזה, שרק נראה פשוט", אמר.

אשתו של פלד, יהודית, כבר התרגלה לכך שבעלה לובש מדים עשרות פעמים בשנה, "אשתי כבר מכירה אותי ויודעת שאני תמיד למען הכלל, למען המדינה, למען צה"ל ולמען כל עם ישראל, גם באזרחות אני עוסק בהרחבת ההתיישבות בארץ ישראל וזכיתי לסייע רבות לעקורי גוש קטיף".

"אנחנו פלוגת מילואימניקים שעושים מילואים בהתנדבות ופעמיים בשנה מחליפים את הדרוזים בחגים שלהם", פלד מגלה כי בחגים של העדה הדרוזית הם מכריחים את הנהגים הדרוזים ללכת לחגוג בחיק משפחותיהם.

גם במבצע עמוד ענן פלד התגייס למילואים יחד עם עשרות אלפי המילואימניקים ונהג במובילי הטנקים שהובילו את הטנקים לדרום הארץ, "תוך כדי המבצע חגגנו יום הולדת לקולגה שלי, נהג אחר בערך בגילי, מלוחמי יחידה 101 האגדית".

בנוגע להפסקת האש שבאה בפתאומיות, פלד סיפר שהתחושות בשטחי הכינוס היו דומות לתחושות בקרב האזרחים, "לא כל-כך הבנו מדוע הולכים להפסקת אש והרגשנו את מה שהרגישו כל אזרחי ישראל", אמר.

פלד מגלה שהוא מתכוון לשרת במילואים עד גיל 75, "אבל לא יותר", בינתיים הוא מרגיש שליחות מיוחדת להוביל טנקים ממקום למקום ובעיניו מדובר בתפקיד חשוב כמו לנקות נשקים ביחידות קרביות.

לסיום, פלד רוצה להודות בפומבי למרכז ההובלה בצה"ל, "החוליות הטכניות של מרכז הובלה וחיל חימוש עבדו יוצא מהכלל. עשו עבודה יפהפייה וראויה לציון, זוהי מסירות נפש 24 שעות ביממה, חילצו מכוניות ומובילים תקועים. מרכז הובלה עבד בצורה מרשימה".