סטס מיסז'ניקוב
סטס מיסז'ניקובצילום: פלאש 90

שר התיירות, סטס מסיז'ניקוב (ישראל ביתנו), הודיע הבוקר (שלישי) כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לרשימת מפלגתו לכנסת.

הודעתו של מסיז'ניקוב באה ככל הנראה לאחר שיו"ר המפלגה, שר החוץ אביגדור ליברמן, החליט שלא להציבו במקום ראלי בעקבות 'פרשת הבילויים' שפורסמה לפני מספר חודשים .

השר אביגדור ליברמן אמר בעקבות הודעתו של מסיז'ניקוב כי הוא "מצר מאד על פרישתו של השר סטס מיסז'ניקוב, חברו לדרך מזה 14 שנים, מהחיים הפוליטיים".

ליברמן הוסיף כי "השר מיסז'ניקוב מילא שורה של תפקידים מרכזיים במערכת הפוליטית בשתי הקדנציות האחרונות, הצליח מעל ומעבר בכל אחד מהם ותרם רבות לחוסנה הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל ולאזרחיה. גם עכשיו השר מיסז'ניקוב היה אמור להיות משובץ גבוה מאד ברשימת מועמדים לכנסת ה-19 מטעם מפלגת "ישראל ביתנו", ולמלא תפקיד בכיר בממשלה העתידית".

עוד הוסיף ליברמן, "אני מקבל בהבנה את רצונו של מיסז'ניקוב להתקדם בחייו המקצועיים לעבר אתגרים חדשים. מקצועיותו, הידע הרב-גוני שלו והניסיון העשיר שצבר במערכות שונות יהיו לו לעזר גם בעתיד, כמו גם לכל מערכת שבה הוא יבחר להשתלב.אני מאחל לו הצלחה בכל אשר יפנה", אמר השר ליברמן".

אמש הודיעה חברת הכנסת, אנסטסיה מיכאלי, כי לא תתמודד בשל סיבות אישיות. "בעקבות הפניות הרבות אשר מגיעות ללשכתי, אני מודיעה שאיני מתמודדת בבחירות לכנסת התשע עשרה מסיבות אישיות", כתבה מיכאלי בדף הפייסבוק שלה.

היום צפויה הוועדה המסדרת של 'ישראל ביתנו' לפרסם את רשימת מועמדי המפלגה לכנסת. בשלב זה ידוע שברשימה ישולבו יאיר שמיר וליאון ליטינצקי. על פי ההסכם עם הליכוד עליו הוכרז לפני כחודש, ידורג ליברמן במקום השני ברשימה, ואנשי מפלגתו יקבלו כל מקום שלישי אחריו, משמע מקומות 5, 8, 11, 14 וכו' כשבתווך משובצים חברי הליכוד שנבחרו בפריימריז בשבוע שעבר.