האזכרה היום
האזכרה היוםדוברות בט"פ

טקס הזיכרון השנתי ל-44 הנספים באסון הכרמל התקיים היום (שלישי) באנדרטה לזכר הנספים, במעמד המשפחות השכולות.

השר לביטחון הפנים, ח"כ יצחק אהרונוביץ', אמר "שנתיים חלפו מאותם ימים נוראיים שפרצה האש, שכילתה פיסות טבע על יושביהם, ללא הבחנה – נשים, גברים ונער חמודות, 44 עולמות מלאים ממשפחות שב"ס, משטרת ישראל ולוחמי האש. שנתיים חלפו. להבה של כאב וגעגוע הותירו אותנו הלומים. לפני שנה נחנכה האנדרטה לזכר הנופלים, אך המשפחות שאיבדו את יקיריהן לא זקוקות לאנדרטה. מלווים אותם געגועים שלא מרפים. את האובדן הקשה".

"המשרד לביטחון הפנים שותף לצערכם העמוק, אין מזור לכאבכם. אני יודע את מסכת הייסורים שאתם חווים. מדינת ישראל איבדה את מיטב בניה ומרכינה את ראשה. נשא את הכאב על כתפנו – כעמוד האש במחנה. האש אשר זרתה הרס וגבתה נפשות, הותירה עליי חותם אישי. מדינה שלמה ומלוכדת, מתוך כבוד לזכרם חובה על מדינת ישראל להמשיך ללוות את המשפחות היקרות. חובה להכיר בכל הנופלים כאלו שנפלו בעת מילוי תפקידם".

אמו של דני חייט ז"ל מנספי האסון, אמו של אלעד ריבן ז"ל ואמה של אהובה תומר ז"ל הדליקו אבוקת זיכרון לזכר יקיריהם. חופית חייט, אלמנתו של דני חייט ז"ל נשאה דברים בשם המשפחות השכולות, "הכאב הפרטי שלנו ילווה אותנו עד יומנו האחרון. אך מתוך הבחירה בקדושת החיים והאוצרות שקיבלנו, נמשיך להנציח ולהצליח להתמודד מתוך הידיעה שיש מי שיחזק אותנו".