הרב יצחק נריה, נכדה של הרבנית רחל נריה ז"ל שהלכה היום (חמישי) לעולמה, סיפר לערוץ 7 על הסבתא המיוחדת.

הרבנית נריה ז"ל הייתה אשת משפחה עם רגישות מיוחדת לכל אחד מבני משפחתה, סיפר הנכד, היא היתה אשת חסד במלוא מובן המילה ורבות ממעשי החסד כלל לא ידועים לציבור.

היא החזיקה מערכת חזקה של גמילות חסדים, "וכמובן שסבתא עסקה בנושא הקרוב לליבה- חינוך הדור הצעיר", נכדה מדגיש ששלושת העולמות הללו- חסד, משפחה וחינוך היו כל עולמה של הרבנית ז"ל.

"סבתא הלכה אחרי סבא, הרב נריה זצ"ל, במסירות נפש שלא תאומן, הלכה איתו לכפר הרא"ה כשתנאי המחייה כלל לא היו ברורים, הם הלכו יחד כי היתה בהם מסירות נפש לגדל דור ולהשקיע בחינוך", סיפר.

הרב יצחק תיאר כי הרבנית ז"ל הלכה אחרי הרב נריה זצ"ל "באש ובמים", בין השאר היא דאגה שיאכל אוכל בריא, שלוח הזמנים שלו יהיה מסודר והשתדלה להסיר ממנו דאגות כדי שיהיה פנוי לעסקי הציבור ולהרבצת התורה בתלמידיו.

"סבתא גדלה בבית של אנשי מידות, אביה, הרב חיים מאיר גיטלסון זצ"ל היווה מופת ודוגמא לכל בעלי המוסר שהיו רוצים להראות לתלמידיהם כיצד לנהוג", הרב יצחק סיפר כי לסבתו ז"ל היתה מודעות מוסרית גבוהה ותיקון המידות היה תדיר נר לרגליה.

לסיום מספר הרב יצחק, כי הרבנית ז"ל היתה נושאת על שכמה את נושא החינוך לחיי משפחה, "היא שברה טאבו של אי עיסוק בנושא ודיברה רבות בפני נערות וכשהיה צורך אז גם בפני נערים, בשיחותיה הכינה אותם למה שקורה בחוץ", סיפר הרב יצחק ואמר כי הספר שכתבה- "מול מבוכת המתירנות", הוא ספר יסוד שהציג באור חיובי את כל מה שהיה סגור בפני בני הנוער.

"כמו רחל, אישתו של ר' עקיבא, וכמו רחל אישתו של יעקב אבינו, ככה סבתא רחל ז"ל חיה עם מסירות נפש לכל עם ישראל, תהא נשמתה צרורה בצרור החיים", ספד לה נכדה, הרב יצחק נריה.