בית עזרא
בית עזראהישוב היהודי חברון

דריכות בישוב היהודי בחברון לקראת מתן תשובתה של המדינה בעניין "בית עזרא", זאת בעקבות עתירת ארגון השמאל הקיצוני "שלום עכשיו" לפינוי המשפחות היהודיות.

כל הגורמים המשפטיים והמדיניים, שרי הממשלה הבכירים, כולל ועדת שופטי הערר של משרד הביטחון ודו"ח שופט העליון אדמונד לוי, קבעו שיש לאפשר ליהודים להתגורר שם.

אולם, חוות דעת ישנה של המשנה ליועץ המשפטי מייק בלאס, שניתנה בעניין שוק הסיטונאי הסמוך, נוקטת בעמדה הפוכה והיועמ"ש הנוכחי יהודה וינשטיין החליט לאמץ אותה. השבוע גם נחשף כי בלאס עדיין מעורב בהחלטות הפרקליטות, למרות שהוחלף וכבר אינו עובד בפרקליטות.

בפרקליטות אימצו את חוות הדעת של בלאס, ובתשובתם לבג"צ הם מבקשים להחיל אותה גם על "בית עזרא". המשמעות היא שתשובת המדינה תהיה סילוק המשפחות היהודיות. החשש העיקרי בקרב התושבים היהודים הוא שבג"צ יקבל את עמדת המדינה שמסתמכת על חוות דעתו של בלאס.

בישוב היהודי ממשיכים לעקוב בדאגה לקראת החלטת בית המשפט בסוגיה, "לא יכול להיות מצב בו פקידי מדינה בכירים תומכים בהעברת הנכס הגזול והנטוש של יהודים  לידיים ערביות וזאת כאשר מדובר בעמדה המנוגדת לעמדת כל הדרג המדיני ובניגוד להחלטות שיפוטיות שניתנו בעניין".

בישוב היהודי מציינים כי היועץ המשפטי של משרד הביטחון ושלושה שופטי ועדת הערר של משרד הביטחון שדנו בסוגיה במשך שנה, שמעו עדים רבים וקבעו בפסק דין מקיף כי ליהודים זכות לגור בבית עזרא.

"אנחנו מקווים שנתניהו ישים קץ לשלטון הפקידים בפרקליטות ויאמץ סוף סוף את דו"ח לוי ובעיקר, יעמוד מאחורי הצהרותיו מהעבר על מימוש זכות העם היהודי לגור בחברון", אמרו.