המזבלה תמנע את הרצף לירושלים

סיור באזור "שער המזרח" הנמצא בסמוך לשכונת ענתא בצפון ירושלים מלמד על תוכניתה של עיריית ירושלים לבנות מזבלה על שטח שאמור לחבר בין מעלה אדומים וE1 לירושלים.

יו"ר הקרן לאדמות ישראל, אריה קינג, אמר “כל השטח בין E1 לבין הגבעה הצרפתית לפי כל התוכניות הקודמות של כל העיריות היה אמור להיות כאן שכונה ושטחי מסחר והיום לפי התוכניות של ראש העיר, ניר ברקת וממשלת ישראל כל השטח הזה הולך להיות מזבלה, כל השטח כאן הולך להיות שחור בעיניים לכולם".

ראש ועד התושבים במחנה הפליטים שועפט, ג'מיל סנדוקה מציג בסיור מפות שמראות את תוכנית ההריסה של עיריית ירושלים, “הולכים להפוך את הבית שלי למזבלה. ברקת הגיע אליי לפני הבחירות והבטיח לנו להקים כאן שכונה של ערבים ויהודים ביחד של 2000 יחידות דיור שתאפשר דיור מוזל לסטודנטים בסוף הוא עושה מזבלה שתכניס כסף לעירייה.

"אין שום קשר בין 2 מדינות ל-2 עמים לבין הבנייה כאן וב-E1. בסופו של דבר אם לא יהיה חיבור בין מעלה אדומים ו-E1 ובניה על השטח שלנו שתיצור רצף וחיבור לירושלים גם הערבים וגם היהודים יפגעו מכך".

קינג מציין בפנינו שחודש לפני שנבחר ניר ברקת לראש עיריית ירושלים הוא סייר ממש באותו מקום ושם הבטיח להם שבשטח הזה תקום שכונה יהודית "שער המזרח" חדשה שתשמש פתרון למצוקת הסטודנטים ולשכבה הצעירה בירושלים

לסיום אומר קינג, "אני מקשיב למה שטוב לירושלים ולעם היהודי ואני מקווה שבית המשפט יעצור את התוכנית הזאת".

הרב יצחק פינדרוס, סגן ראש העיר, קרא אף הוא בשיחה עם ערוץ 7 "לבטל את התוכנית שתהפוך את המקום למטמנת עפר. אסור לקדם יוזמות שהן אינן עולות בקנה אחד עם מדניות הנהלת העיר".

תגובת לשכת ראש עיריית ירושלים, "ראש העיר, ניר ברקת מביע תמיכה בפיתוח שטח E1 - כשטח שייתן מענה לצרכי המגורים במטרופולין ירושלים והן כאזור תעשייה משותף לעיר ירושלים ולמעלה אדומים”.

עוד מציינים כי ברקת נפגש בעבר מספר פעמים עם ראש עיריית מעלה אדומים בנושא. בלשכת ראש העיר מציינים כי השטח עצמו ועתידו נבחן מול הדרג המקצועי של העירייה.

וידיאו:ברקת בשער המזרח חודש לפני שנבחר לראש עיר

ברקת: השטח עצמו ועתידו נבחן