אייל שני
אייל שניפלאש 90

שופטי בית המשפט העליון יצטרכו לקבוע היום (ראשון) האם לאשר את צו המאסר שהוציאה שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, ורדה אלשייך, נגד השף המפורסם אייל שני.

שני, אשר משתתף במשך השנים האחרונות לסירוגין בתכנית ריאליטי הבישול "מאסטר שף", נמצא מזה תקופה ארוכה תחת הליכי פשיטת רגל, במהלכם חוייב לשלם לנושיו סכומי כסף מסוימים.

למרות צווים שהוצאו נגדו במהלך השנים נמנע שני מתשלום הסכומים שנפסקו על ידי בתי המשפט, תוך ניסיון ליצירת מצג לפיו הוא משתכר סכומי כסף קטנים בלבד.

בשבוע שעבר החליטה השופטת אלשייך לעשות סוף לנסיונות ההתחמקות של שנים, וקבעה כי אם לא ישלם חוב בסך 200 אלף ש"ח לקופת פשיטת הרגל על היום (ראשון) בצהריים הוא יאסר למשך 45 יום.

"אייל שני הפר ברגל גסה את החלטות בית המשפט, ולכן, אם הוא לא יתכבד וישלם את חוב הפיגורים שצבר בתשלום החודשי לקופת פשיטת-הרגל עד ליום ראשון הקרוב, 9 בדצמבר 2012 בשעה 12:00, לא יהיה מנוס ממאסרו לתקופה של חודש וחצי, או עד שיתרצה וישלם את החוב", כתבה אלשיך בהחלטתה.

לדברי השופטת, "שני, על דרך התנהלותו הנמשכת והאורח בו החליט, פשוטו כמשמעו, לשים ללעג ולקלס את ההחלטות שניתנו בעניינו, נראה כמי שאינו מותיר בידי ברירה מרובה: אין לי אלא להצר כי אורח ההתנהלות שסיגל לעצמו חייב להיפסק זה פוגע לא רק בנושים אלא אף בו עצמו.

כך, למשל, לו טרח לקיים את הסדר הנושים הראשון שהתקבל, יכול היה למצוא עצמו עתה במצב בו רוב הסכום שנדרש אז היה כבר מצוי בקופה, שני בחר להפר את הצו ברגל גסה, תוך שימוש בטענות שאינן אמת, ועתה הגיעו הנושים לכדי כך שהם מסרבים לפשרה ועומדים על גביית דיבידנד מלא, 100% מחובות החייב".

שני ערער כאמור לבית המשפט העליון נגד ההחלטה, והיום יצטרכו השופטים להחליט האם להותיר אותה על כנה.