ענת גוב
ענת גובצילום: פלאש 90

המחזאית והתסריטאית ענת גוב הלכה היום (ראשון) לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

גוב בת ה-59 הותירה אחריה את בעלה, השחקן והזמר גידי גוב, שלושה ילדים ושתי נכדות.

הלוויתה תתקיים מחר בשעה 13:00 בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא.

"התיאטרון הקאמרי המום וכואב על מותה בטרם עת של המחזאית ענת גוב", נמסר היום מהתיאטרון. "למרבה האירוניה, היום התקיימה קריאה של המחזה 'חברות הכי טובות' עם שחקניות התיאטרון הקאמרי ובית לסין מתוך כוונה להפיק קופרודוקציה בין שני התיאטרונים בחודשים הקרובים". לבקשתה של גוב, בניגוד לנהוג לא יוצב ארונה בתיאטרון לפני ההלוויה.

ירדנה ארזי פרסמה הודעה לזכר גוב בעמוד הפייסבוק שלה: "את ענת פגשתי כשהיא התגייסה ללהקת הנח"ל שבה הייתי חברה. אני זוכרת היטב את הנסיעות הארוכות באוטובוס של הלהקה ובמיוחד את הספסל של ענת וגידי, עם הפנס, השמיכה, הסיגריות והאווירה הביתית באמצע שום מקום. הרומן ביניהם נרקם לנגד עינינו ונגדע היום באופן כל-כך טרגי ופוצע את הלב. לא מזמן נפגשנו, היא הזמינה אותי לבכורת 'סוף טוב' ונתתי לה במתנה תמונה שצולמה באותם ימים. הלב נשבר ויוצא אל גידי, הילדים והנכדות".

גוב עלתה לכותרות בשנה האחרונה לאחר שחתמה על מכתבי האמנים מהשמאל שסירבו להופיע בהיכל התרבות באריאל בשל היותו מחוץ לקו הירוק, "חרמות – זו גם לא בטרמינולוגיה שלנו. אין כאן חרם, אין לנו שום דבר נגד תושבי אריאל. מדובר במעבר על הקו הירוק. יכול לבוא היום שחקן ולהגיד 'אני לא מופיע ביום שישי כי אני שומר שבת' – הוא לא יפוטר, יכבדו אותו. אתם יכולים להבין שעבורי זה כמו חילול שבת? האם אתם יכולים להבין שזה אותו כאב שגורם לכם חילול שבת?".

כשנשאלה גוב לגבי השימוש בתקציבי מדינה, הגיבה המחזאית ואמרה "גם המדינה מסבסדת המון דברים שהם לא לטעמי. אתם לא עושים לנו שום טובה, כל מדינה מסבסדת את התרבות והיא חותרת נגד הממסד ומראה את העוולות. זה התפקיד שלה".