המאבק השתלם – רשימת ההטבות לעובדי הרכבת

תוספות שכר, מענקים, נסיעות חינם לבני משפחה, ותק במקום תואר אקדמי ועוד, כלולים ברשימת ההטבות לעובדי הרכבת. המאבק השתלם.

שמעון כהן - ערוץ 7 , כ"ה בכסלו תשע"ג

תחנת רכבת
תחנת רכבת
צילום: פלאש 90

פרטי הסכם השכר הקיבוצי שנחתם מול עובדי רכב ישראל מתפרסמים היום ונראה שלעובדים אין על מה להתלונן, כפי שגם נציגיהם אומרים. מענקים, העלאת שכר, נסיעות חינם לבני משפחה, סבסוד קייטנות ועוד הטבות הן רק חלק מהרשימה.

ההסכם נחתם ביום חמישי האחרון לאחר עימות מתמשך בין אנשי האוצר לעובדי הרכבת. לא פחות מתשעה חודשים נמשך המאבק שהניב את התוצאה הטובה כל כך עבור עובדי הרכבת.

אתר 'פורט טו פורט' מפרסם היום את פרטי ההסכם הכוללים בין השאר מענק חתימה בסך 12 אלף ₪ לכלל עובדי הרכבת ותוספת שכר של כ- 20% שתינתן במספר פעימות.

עוד סוכם כי העובדים יהיו זכאים לתוספות שכר שייקבעו במגזר הציבורי וכי יושוו תנאיהם של עובדי דור ב' לתנאיהם של עובדי דור א' (לרבות דמי הבראה, מעונות, קייטנות ולכלכלה בשעות הנוספות).

כמו כן כולל ההסכם קביעה לפיה כשמונים עובדים תפעוליים בהסכם הפיתוח, המועסקים בחוזים אישיים כעובדי הרכבת, ייכנסו להסכם הקיבוצי; יוגדלו ההפרשות לקופות גמל. לא יבוצעו פיטורים בחטיבות הנייד ובמטענים.

עובד בעל וותק של 15 שנה ברכבת, ללא תואר אקדמי, יוכל להתמודד למכרזים בהם קיימת דרישה לתואר אקדמי. המתדלקים, הקופאיות ועובדי מוקד התמיכה והפעלה וטכנאי השטח באגף המחשוב יועסקו בהסכם הקיבוצי.

עוד מדווח האתר כי בנוסף סוכם בין הצדדים כי תחזוקת המסילה תבוצע על ידי עובדי הרכבת וכי יוגדל הגיל לזכאות לכרטיס חינם לילדי עובדי הרכבת מגיל 18 לגיל 25.

בהסכם אף נקבע כי 70% מתחזוקת הקרונות העתידית יטופלו בידי עובדי התחזוקה של הרכבת ולא יוצאו למיקור חוץ. כמו-כן הוסכם כי כל עבודת הנהיגה ותפעול המתקנים של מערך המטענים של הרכבת יעשה ע"י עובדי הרכבת בלבד. זאת למרות הקמתה של חברת בת למטענים.

כאמור, ההסכם מתקבל בברכה רבה על ידי עובדי הרכבת ויו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, מסכם ואומר "לאחר מאבק ארוך ואינטנסיבי הגענו להסכם ראוי המגן על הביטחון התעסוקתי של עובדי הרכבת ותוספות שכר ראויות כאשר רוב רובו המוחלט של עבודת התחזוקה נשאר אצל עובדי הרכבת".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, מצוטט היום כאומר: "מדובר בהסכם ראוי המחזק הן את העבודה המאורגנת ברכבת והן את ביטחונם התעסוקתי של העובדים. חשיבות נוספת בהסכם הינה שעבודת התחזוקה תישאר בידי עובדי הרכבת ברובה המוחלט. ההסתדרות תמשיך ותלווה את עובדי הרכבת ותהיה המגן שלהם לכל אשר יצטרכו".