המאבק לשחרור הפקק
המאבק לשחרור הפקקועד מתיישבי בנימין

משרד התחבורה אישר פרויקט פיתוח של שתי מנהרות תת קרקעיות כדי להקל על העומס בצמתים מרכזיים המשמשים ישראלים וערבים.

בפרסום נכתב כי הממשלה צפויה להשקיע יותר ממאה מיליון שקלים בפיתוח שתי מנהרות תת-קרקעיות בצומת היישוב אדם מצפון לירושלים, זאת בעקבות לחץ של ועד מתיישבי בנימין בעקבות עומסי התנועה באזור.

חלק מהתכניות כבר אושרו בוועדת התכנון של המנהל האזרחי ואחרות עדיין נמצאות בשלבי תכנון, ונראה כי בעקבות לחץ כבד שהגיע מצד ועד מתיישבי בנימין, שכלל גם את הפגנת תושבים תחת הכותרת "המאבק לשחרור הפקק", אישר משרד התחבורה את הפרויקט והנחה את המנהל האזרחי לפעול להוצאת היתרי בנייה לפיתוח הצומת כבר בחודש ינואר הקרוב.

המאבק שהוביל ועד מתיישבי בנימין כלל מספר פעולות ביניהם חסימת הפנייה לרמאללה בכיכר אדם, הפגנה של עשרות מתושבי אדם ויישובי בנימין, מכתב לשר התחבורה ולבכירי משרדו, והעלאת הנושא למודעות.

ראש מועצת מטה בנימין, אבי רואה, אמר היום "בעקבות השיחות שלנו, גם במשרד התחבורה וגם במשרד האוצר מכירים בצורך בשיפור צומת אדם והגישה לאזור לטובת תושבי בנימין וכן לטובת התושבים הערבים באזור".

לדבריו, "המנהרות הכרחיות ונחוצות באופן מידי על מנת לאפשר מעבר סביר של התנועה הרבה שבין רמאללה לאזור ירושלים. המצב הנוכחי של הכבישים מסוכן וכבר גבה את חייהם של קורבנות לצערנו הרב. מעבר תת-קרקעי ייתן פתרון לא רק עבורנו אלא בעיקר עבור האוכלוסייה הערבית שמספר כלי הרכב שלה כפול מזה הישראלי".

יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי אמר היום "אני שמח על הבשורה. הלחץ שהפעלנו על כל הגורמים האפשריים במשרד התחבורה, במנהל האזרחי, אצל גורמי צבא וממשלה נותן את פירותיו. יחד עם שיתוף פעולה הדוק עם המועצה האזורית הצלחנו לקדם בצורה משמעותית את איכות החיים של תושבי בנימין".