המוקד הטלפוני הסגור בבאר שבע
המוקד הטלפוני הסגור בבאר שבעההסתדרות

שיא חדש של בריונות. הנהלת "פלאפון" גררה החל אתמול בערב עשרות רכבים של עובדים שובתים בחברה. עשרות עובדים התעוררו הבוקר וגילו שרכבם נגרר יחד עם הציוד האישי שהיה ברכב לרבות - ארנקים, כסאות בטיחות לילדים, עגלות ועוד.

כמו כן, עובדים אשר החנייה שלהם הייתה חסומה מפני גרירה, הוחלף מספר הקוד של הרכב. ליו"ר ועד עובדי פלאפון, ברק לוי, הוחלף מספר הקוד בזמן ישיבה בבניין ההסתדרות ולא יכול היה להגיע הביתה.

חבר ועד העובדים, איתמר אביטן, מספר הבוקר, "אתמול בלילה קיבלתי הודעת טקסט מקצין הרכב של פלאפון שהודיע לי כי הרכב שלי נלקח עם כל פרטי האישיים – כיסא תינוק והעגלה. נאלצתי לשלוח מוקדם הבוקר את הילד שלי לגן ללא כיסא בטיחות ובמונית ספיישל וזאת בנוסף לעשרות עובדים כמוני שנתקלו באותה סיטואציה".

"גיל שרון פוגע בעובדים ועכשיו החל לפגוע במשפחות העובדים ובבטיחותם- בתינוקות שלנו, בילדים שלנו ובנשים שלנו. כל יום מנכ"ל החברה, גיל שרון, חוצה שיא חדש של שפלות. אתמול השתמשו בעובדים בצורה מניפולטיבית נגדנו כדי ליצור הפרד ומשול ובערב לוקחים את הרכבים ומפחידים בסנקציות נוספות", הוסיף.

יו"ר ועד עובדים של פלאפון, ברק לוי, מוסר היום, "ככל שיכו בנו יותר, כך נתחזק. הנהלת פלאפון לא תצליח לשבור אותנו. הנהלת פלאפון ובראשה המנכל גיל שרון מתנהלת כאחרונת העברייניים כאשר היא שולחת בריונים באישון לילה לבתיהם של העובדים, חודרת לפרטיותם, משיגה גבול ומעלימה רכוש מהעובדים. אנחנו שוב קוראים לשאול אלוביץ, בעלי החברה - התנהגות זו הינה באחריותך האישית. גלה אחריות ותמנע את האבדון אליו הנהלת החברה מובילה את העסק שלך".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, העמידו ברשות חברי ועד הפעולה רכבים חלופיים. כמו כן, ההסתדרות מעמידה רכבים תפעוליים נוספים לרשות עובדים נוספים הפעילים בשביתה.

בתוך כך, עובדי פלאפון סגרו הבוקר את המוקד הטלפוני בבאר שבע ובירושלים. בסניפים בבאר שבע ובירושלים מועסקים כ- 300 עובדים הנותנים שירות טלפוני ללקוחות החברה.

העובדים מציינים כי זמני ההמתנה צפויים להיות  ארוכים מהרגיל. כמו כן, השביתה בחטיבת ההנדסה, מערכות המידע ומטה החברה בגבעתיים ממשיכה אף היא היום.

העובדים מוחים על כך שההנהלה מסרבת להכיר בהתארגנות למרות שיותר משליש מהעובדים הצטרפו להסתדרות. מדובר בצעד הראשון והעובדים מודיעים כי יחריפו בכל יום את צעדיהם ויוסיפו בכל יום צעדים ארגוניים נוספים בהתאם לנדרש.