הדלקת הנרות
הדלקת הנרותצילום: גרשון אלינסון

טקס הדלקת נרות חגיגי נערך אמש (שני) בפינה החמה שבגוש עציון, בהשתתפות מאות תושבי גוש עציון וחיילי צה"ל, כהוקרה לפעילותם של חיילי חטיבת עציון.

האירוע נערך ביוזמת מתנ"ס גוש עציון, רותי גיליס מנהלת הפינה החמה וחטיבת עציון. הטקס החל בחלוקת סופגניות לקהל הרחב – חיילי סדיר מחטיבת כפיר, חטיבת 401 של שריון, חיילי מילואים, ומשפחות המתגוררות ביישובי המועצה. רב חטיבת עציון, הרב יוסי ברששת, הדליק את נרות החנוכה, והקהל הרחב הצטרף אליו לשירת 'מעוז צור' ו'הנרות הללו'.

מח"ט עציון, יניב אלאלוף, עלה לברך את הקהל בברכת חג אורים שמח, וסיפר כי בשנה שעברה, מלאו לו מספר חודשים במסגרת תפקידו, ובמעמד טקס הדלקת נרות חנוכה נוצר למעשה המפגש הראשון שלו עם ההתיישבות. אלאלוף סיפר כי המעמד היה מרגש, והוא ראה כמה פוטנציאל עצום לשיתוף פעולה קיים בין הצבא להתיישבות.

אלאלוף סיפר על 'המודל הגושי' הקיים מעיניו: ישנו משולש המחזיק את גוש עציון כפי שהוא – ההתיישבות שמחבקת ומקבלת, הצבא שפוקד בשטח לילות כימים, והפינה השלישית של המשולש והיא הפינה החמה בהנהלת רותי גיליס והדודות שמשקיעות מרץ ומוטיבציה רבה על-מנת לתת לכל אחד חום ואהבה. לדבריו, המשולש הוא היוצר והשומר על החום והקרבה בין עם ישראל.

לאחר מכן, עלה נפתלי רוזנפלד, אביה של מתת רוזנפלד-אדלר ז"ל, שנרצחה בפיגוע ירי בצומת גוש עציון בשנת 2005, שסיפר לחיילים על חוויותיה של מתת כחיילת.בסוף הערב חולקו לחיילים חבילות שי, תרומת תנועת ישראל הצעיר העולמית. רותי גיליס, מנהלת הפינה החמה (הוקמה לזכרו של ד"ר שמואל גיליס ומשמשת כתחנת עצירה לחיילים בכדי לחמם את ליבם ולהעניק להם שתייה חמה, ממתקים, וארוחות חמות) הודתה לחיילים, ואמרה שהמילה הכי רווחת בפינה החמה היא 'תודה', אותה אומרים החיילים למתנדבות, והמתנדבות לחיילים כל הזמן.

מנכ"ל מתנ"ס אזורי גוש עציון, מני כץ: "מתנ"ס גוש עציון שמח לקיים מידי שנה טקס הדלקת נרות חנוכה כהוקרה לחיילי צה"ל המשרתים באזורינו ושומרים על ביטחוננו. מחמם את הלב לראות הקהל הגדול שבא הערב למרות הקור, להדליק ולחמם את ליבם של החיילים, ובכך להאיר את החג לחיילי צה"ל המבטאים את סמל הגבורה והעוז של ימינו". 

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, בירך את הקהל והחיילים ואמר: "ביום כזה אנו זוכים להפיץ אור גדול בכל רחבי גוש עציון. אני נרגש לעמוד פה הערב ולראות את הקהל הרחב, מכלל היישובים הרבים. זאת הזדמנות להודות לחיילי צה"ל העומדים על משמרם לילות כימים, ובזכותם אנו זוכים לביטחון מידי יום. אני מאחל לכולנו שנזכה בשנה הבאה לחזות בנס חנוכה של הרחבת ההתיישבות בגוש עציון".