משפחת אדלסון
משפחת אדלסוןתגלית

זה היה אחד הסכסוכים הבולטים ביותר בעולם התקשורת הישראלית, סכסוך מלא יצרים שפרנס בהצלחה עורכי דין לא מעטים, אך כעת הוא מגיע לסיומו.

זה דווקא התחיל כמו סיפור אהבה. היהודי העשיר בעולם, שלדון אדלסון, החליט להיכנס לעולם התקשורת הישראלית, ולעשות זאת בשותפות עם מו"ל מקומי, שלמה בן צבי, עד אז שחקן קטן יחסית בשוק התקשורת המקומי, מו"ל העיתון מקור ראשון.

השניים הקימו בראשית שנת 2006 בשותפות את החינמון הישראלי היומי הראשון, שתחילה נקרא "ישראלי-ניוז" ולאחר מכן שינה את שמו ל"ישראלי".

לראשונה קיבלו הישראלים מנת חדשות יומית חינמית, הכוללת אמנם לא הרבה תוכן אולם מחולקת בחינם בתחנות אוטובוס, רכבות ובמקומות הומי אדם.

אולם ירח הדבש היה קצר. בתוך חודשים ספורים התגלעו חילוקי דעות, אלו הפכו לסכסוך עסקי שהמשכו בסגירתו של החינמון ובתביעות הדדיות על מיליונים רבים של שקלים משני הצדדים.

כעת הגיע שלב הפשרה ולאחר שהצדדים הגיעו ככל הנראה להסכם מחוץ לכותלי בית המשפט הם הגישו לבית המשפט בקשה למחיקת התביעות והשבת האגרות.

"הצדדים הגיעו להסכמות המייתרות את המשך ניהול ההליכים. כחלק מההסכמות מתבקש בית המשפט לדחות את התביעות ההדדיות שניהלו", כתבו אדלסון ובן-צבי לבית המשפט.

השופט אבי זמיר קיבל את הבקשה ודחה את התביעות, ללא צו להוצאות.