עוברים חברה
עוברים חברהועד מתיישבי בנימין

ועד מתיישבי בנימין מנסה כבר הרבה זמן לפעול מול משרד התקשורת והמנהל האזרחי בשיפור הקליטה בוואדי חרמייה. הוואדי שאורכו מספר קילומטרים היה יעד לפיגועים בגלל נחיתותו הגיאוגרפית וכן ארעו שם לא מעט תאונות דרכים.

בעיית הקליטה ידועה לכל מתיישבי האזור וגם ארגוני הצלה וצבא מתקשים והתקשו בהזעקת עזרה או תגבורת ובוודאי אזרחים שנתקעים שם.

במקביל לפניות שמבצע ועד מתיישב בנימין לשר התקשורת, משה כחלון, ולאחראי על האזור במשרד, החליטו  בוועד מתיישבי בנימין להעלות למודעות את העניין גם בקרב התושבים אך בדרך קצת מקורית:

הוועד פרסם מודעות בכל יישובי בנימין ועל ציר 60 ובהם לכאורה קורא הוועד לתושבים לעבור לרשת הפלשתינית הסלולארית ג'אוול, שלה דווקא יש קליטה בוואדי, כדי להעלות את הנושא למודעות.

במודעה גם פורסם מספר הטלפון להתחברות לנציגי הרשת ובה נשמעה ההודעה הבאה: "מידברים מהרשת הערבית ג'וואל. יש לי חבר שקרה לו ב'נצר באוטו והוא פיחד שיגיעו ערפים. הוא ישר התקשר למשטרה ולצבא אבל שמע מצטערים אין קליטה/קו הטלפון אינו זמין. מיסכן. לא ידע מה לעשות. חיכה באוטו מיפחד. עד שהגיע לשם ערפי מאל בירה ותיקן לו הבנצ'ר. מסכן היהודי לא הספיק להגיע להדלקת נרות חנוכה והמישפחה שלו דאגה לו מאוד".

בוועד מתיישבי בנימין מוסרים כי הם מקווים שמודעות ציבורית תגרום ליותר כוח בפעילות הבירוקרטית והארוכה מול הרשויות, ושגם הרשויות יבינו את חומרת המצב כי זוהי ממש סכנה בטחונית ובטיחותית.