"אין לנו ברירה אלא להילחם"

מאות אחיות מפגינות בשעה זו בקרית הממשלה בירושלים בדרישה מהממשלה והאוצר לשפר את תנאי עבודתן. האחיות אף חסמו את הכניסה למשרד האוצר.

לאה אופיר-פפרמן, העובדת כבר מעל 40 שנה כאחות בבית החולים קפלן, אמרה במהלך הפגנה לערוץ 7, "המלחמה שלנו היא לא רק על השכר אלא בעיקר על תנאי העבודה. זה לא למען הנוחיות שלנו אלא למען הטיפול בחולה. יש היום יותר חולים על כל אחות והחולה לא מקבל את הטיפול שמגיע לו ומה שאנחנו יכולים להעניק לחולה".



"אני לא מרגישה בנוח להפגין פה", מוסיפה לאה, "הייתי מעדיפה לטפל היום בחולים שלי, אבל אין לנו ברירה אלא להילחם על איכות הטיפול בחולה. אני מזכירה שכולנו יום אחד, אתמול או היום או מחר, נזדקק לשירות הבריאות - המלחמה שלנו היא למען העם".

יו"ר וועד האחיות בבית החולים כרמל, פנינה וולף, מסבירה לערוץ 7 כי השביתה באה בשל מחסור באחיות, כאשר מצד שני מספר החולים עלה, "יש מחסור באחיות ומשרד האוצר והבריאות לא מתחשבים. האחיות קורסות תחת העבודה. אני חייבת להפגין אין לי ברירה אחרת, מי יטפל בחולים כשאין אחיות". 

שמואל בן מרדכי, אח בבית החולים אסף הרופא כבר 21 שנה מסביר כי השביתה היא לא רק של האחיות אלא גם של האחים שמהווים כ-15% מכלל האחיות במדינת ישראל, "די, אנחנו לא יכולים לקבל משכורות של מקבצי נדבות. הגיע הזמן להילחם ולא לשתוק עד אשר ישפרו את התנאים ושנוכל לעשות את עבודתינו בצורה הטובה ביותר".

מוקדם יותר הודיעו במשרד האוצר כי יחדשו בצהריים את המשא ומתן עם האחיות.