ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: פלאש 90

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, שיגר היום (שלישי) אגרת ברכה לקראת השנה החדשה לראשי פרלמנטים באירופה ובעולם.

במכתבו ציין ריבלין את מערכת הבחירות בפניה עומדת ישראל ואת ההכרעות העומדות בפני האזרחים "באשר למדיניותה של ישראל בתחומי פנים וכלכלה, לצד סוגיות חוץ וביטחון".

במכתבו מתייחס ריבלין לביקורת הבינלאומית כלפי ישראל בשל ההחלטה לקדם הליכי בנייה בשטח E1 וברמת שלמה בירושלים, "בשבועות האחרונים, מאז שהוכרה הרשות הפלסטינית כמדינה משקיפה בעצרת האו"ם ותגובתה של ישראל למהלך חד צדדי זה, הולך וגדל הפער בין המציאות המורכבת באזורינו, כפי שהיא נתפסת בעיניים ישראליות, לבין התפיסה הפשטנית שבה נבחנת סוגיה זו בזירה הבינלאומית, ובמיוחד במדינות אירופה".

"רבות מהמדינות שתמכו בבקשה החד צדדית של הרשות הפלסטינית בעצרת האו"ם, טועות לחשוב שהכרה במדינה פלסטינית תביא לבידוד החמאס. כבר חשבנו יותר מפעם אחת שמהלכים מדיניים יעשו זאת – בהסכמי אוסלו ובהתנתקות מרצועת עזה - אך התבדינו ושילמנו מחיר כבד בחיי אדם"

ריבלין תקף את המסר הכפול שנשמע ממדינות אירופה ואמר: "בעבור ישראלים רבים, היה זה בלתי נסבל, לשמוע מחד את הצהרות המלחמה והקריאות לחיסול המדינה היהודית מצד מנהיגי החמאס בעזה, ומאידך את הגינויים כלפי ישראל בגין צעדים שביצעה במטרה להגן על ביטחונה וקיומה".

"אנו מסרבים לקבל את העובדה ששבועות בודדים לאחר שנורו מרצועת עזה טילים ורקטות לירושלים ולתל אביב, יש הרואים בהחלטת ישראל להחזיק בשטח אסטרטגי (הקרוי E1) בעוטף ירושלים את המכשול הגדול ביותר לשלום. נוצר הרושם שמדינות באירופה עסוקות יותר בהקמת מדינה פלסטינית, ופחות בהבטחת קיומה של המדינה היהודית."

לדברי ריבלין, "בכל הסדר מדיני ישראל לא תוותר על שליטה באזורים אסטרטגיים הנחוצים לשמירת בטחונה, לרבות השטח הקרוי E1 בכל הסדר מדיני, ירושלים על כל שכונותיה, תישאר בירת ישראל והבניה בה איננה נושא למשא ומתן. אני מצר על כך, שבמקום להתדיין באופן כנה על מורכבות הבעיה האזורית והדרכים לפתרונה, בחרו מדינות רבות להביע ביקורת על המדיניות הישראלית, שנאלצת להתמודד מול איומים המשותפים למדינות העולם החופשי כולן. לא כך נהוג בין מדינות ידידות."

בסיום דבריו הביע ריבלין תקווה להמשך שיתוף פעולה בינפרלמנטרי ואיחל לעמיתיו כי: "השנה החדשה, תביא בכנפיה שיתוף פעולה פורה בינינו בשלל תחומים, ותעמיק את ההבנה והידידות בין מדינותינו".