כביש 6. ארכיון
כביש 6. ארכיוןפלאש 90

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, חנך היום (שלישי) את תחילת עבודות ההקמה של כביש 6 דרום, בקטע שבין מחלף מאחז ועד צומת שוקת.

מדובר בקטע חדש של כביש חוצה ישראל, באורך של כ-30 קילומטרים ובעלות של כמיליארד ו- 200 מיליון שקלים. בטקס לציון תחילת העבודות של הפרויקט, שהתקיים היום, אמר השר כץ כי עבודות ההקמה של הכביש צפויות להסתיים במחצית הראשונה של שנת 2015.

חברת סולל בונה, שזכתה במכרז שפרסמו משרד התחבורה וחברת כביש חוצה ישראל להמשך סלילת כביש 6 דרומה, החלה היום את עבודות ההקמה של הקטע הראשון של הכביש, ממחלף רהט ועד ממזרח למחלף להבים, הכולל גם הקמת מחלף חדש.

השר כץ ציין, כי הקמת הקטע הראשון, באורך של כ- 7 קילומטרים, צפויה להסתיים במהלך שנת 2014. הפרויקט, שעלותו מסתכמת ב- 315 מיליון שקלים, כולל בין השאר העתקת תשתיות והקמת גשרים חדשים.

הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל מסתיים כיום במחלף מאחז, צפונית לבית קמה ומתוכנן בהמשך להגיע עד לצומת הנגב, דרך מחלף שוקת, נבטים ורמת חובב, לאורך של כ-60 קילומטרים.

שר התחבורה מסר כי לאחרונה פרסמה חברת כביש חוצה ישראל מכרז להקמת קטע  נוסף בין מחלף להבים למחלף לקייה ובקרוב, צפוי להתפרסם מכרז נוסף ממחלף לקייה ועד מחלף שוקת. השר כץ הדגיש, כי סלילת הקטעים החדשים בין להבים לצומת הנגב תאפשר להסיט את התנועה העוברת בתוך באר שבע דרומה ותגביר את רמת הבטיחות בעיר.

השר כץ ציין כי הארכת כביש 6 דרומה מבוצעת במסגרת תכנית נתיבי ישראל שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל.

שר התחבורה הוסיף כי במקביל להמשך סלילת כביש 6 דרומה, פועל כיום משרד התחבורה במרץ, לשדרוג כביש 31 מצומת שוקת ועד ערד. לדבריו, שני הכבישים יאפשרו רצף תחבורתי מהיר ובטוח בין ערד למרכז הארץ.