השר בתצפית על "באר גנים"
השר בתצפית על "באר גנים"צילום: מרכז קטיף

סיור מיוחד התקיים היום (ג') בניצן, כאשר שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו (הליכוד ביתנו), התארח במרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון.

השר לנדאו, אשר היה ראש ה"מורדים" נגד תוכנית ההתנתקות, החל את ביקורו בהדרכה במרכז המבקרים. במהלך סיורו צפה השר בסרט שמהווה חלק מפרויקט ייחודי בשם "שימור הזיכרון של אנשי גוש קטיף", אשר מאגד למעלה מ600 ראיונות אישיים מצולמים. הסרט שהוקרן בביקור, "השער שצורב בגב", מספר את סיפורה האישי של רבקה גולדשמידט, מראשוני המתיישבים בגני טל, המספרת את סיפור חייה בגוש קטיף – ראשית ההתיישבות, מפעל החקלאות המשפחתי, שנות הטרור והמאבק בתוכנית ההתנתקות והעקירה מהבית.

לאחר הקרנת הסרט, נפגש השר לנדאו עם נציגי קהילות גוש קטיף אשר הציגו בפניו את מצוקות המפונים בכל הנוגע לפרנסה ובפרויקט הבניה בבאר גנים.

עם סיום המפגש העניק לשר מנכ"ל מרכז קטיף, מוכי בטר, מזכרת מביקורו – אחד הדברים הראשונים שעשה המרכז במשך השנים כדי לשמור על התודעה הציבורית והוא בול לציון 35 שנה להתיישבות גוש קטיף.

את סיום הביקור חתם השר בתצפית ליישוב באר גנים, התיישבות חדשה אשר אמורה לאכלס בקרוב כ140 משפחות חדשות מקהילות גוש קטיף.

השר לנדאו, אשר היה שותף להצעת החוק בכנסת בה חוקקו את החוק להקמת מרכז להנצחת גוש קטיף וצפון השומרון, התרשם מאוד מהביקור וציין בספר המבקרים של המרכז: "בסימן פרשת השבוע, 'ויגש יהודה'. ברוח זו של יהודה הקדמוני, בעומדי בפני 'המשנה למלך מצרים' מוכן להילחם על שובנו, קם גוש קטיף. ובאותה רוח נשוב אליו באחד הימים. עלו והצליחו".