היישוב גבעות בגוש עציון
היישוב גבעות בגוש עציוןאתר היישוב

שר הביטחון, אהוד ברק, אישר היום (רביעי) את השלב הראשון בבנייה של מאות יחידות דיור ביישוב גבעות שבגוש עציון.

במתחם גבעות הממוקם בלב גוש עציון, בסמוך לגבעת הקרב בו נהרגו ל"ה הלוחמים במלחמת העצמאות. על מנת לשמור על הדרך המחברת את גוש עציון לגוש דן, ובכדי ליצור רצף טריטוריאלי בין גוש עציון לבין הקו הירוק, החליטה הממשלה בחסות ועדת שרים לענייני התיישבות, להקים בשנת 82' היאחזות נח"ל בגבעות.

בהתאם לצו אלוף לאלון שבות מ-1998, כולל היישוב אלון שבות את גבעות, אשר רחוקה מרחק קצר מהיישוב, אך למעשה היא מתוכננת לתפקד כיישוב קהילתי עצמאי השייך למועצה האזורית.

במועצת גוש עציון אומרים כי האינטרס הלאומי מחייב הרחבת העורף ההתיישבותי של ירושלים, כאשר גבעות נותנת מענה לנושא זה. היישוב מתוכנן להוות פרוור ירושלמי, לאוכלוסייה הכללית במחיר זול.

בשנת 2000 הוכנה לגבעות תוכנית שלד ע"י משרד הבינוי והשיכון, בשטח של 3,500 דונם, המאפשר תכנון לכ-6,000 יח"ד בשש שכונות. השכונות מתוכננות בין שני כבישים אזוריים המחברים את השפלה לגוש עציון (כביש 367 וכביש 375), שניהם נכנסים לדרום העיר ירושלים מכביש 60.

תוכנית מתאר מפורטת על שתיים מהשכונות הוכנו ע"י משרד השיכון: תוכנית ל-523 יח"ד אושרה ע"י מועצת תכנון עליונה להפקדה בשנת 2007, וקיבלה אישור בחודש האחרון לקידום הליכי תכנון ובנייה ע"י שר הביטחון.

נוסף לכך, תוכנית למוסד חינוכי ייחודי במדינת ישראל אשר משלב אנשים בעלי מוגבלויות בקהילה, ו-60 יח"ד קיבלה את אישור שר הביטחון ובימים אלו תוקעת יתד. אתמול (ג') נערך אירוע הכנסת ספר תורה וחניכת המרכז החינוכי החדש 'הסדנא'.

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, אמר כי "לאחר שנים ארוכות של עיכובים, מכשולים ודחיות, שמחנו להתבשר על החלטת ממשלת ישראל לקדם את בניית העיר חדשה גבעות בגוש עציון".

"ההחלטה מהווה הישג לאומי להתיישבות ביהודה ושומרון ובגוש עציון, ומהווה פתח של תקווה לחידוש תנופת ההתיישבות. תושבי גוש עציון מחזקים את עמידתה האיתנה של ממשלת ישראל, מול הגינויים והלחצים מבית ומחוץ לה, המערערים על עצם זכותנו לבנות ולהיבנות בארץ ישראל".