מסייעים לחרשים. אילוסטרציה
מסייעים לחרשים. אילוסטרציהפלאש 90

יום ההתרמה השנתי לארגוני החרשים וניצן מתחיל הבוקר (חמישי) בכל רחבי הארץ.

בארגוני החרשים מציינים, כי בהיעדר תמיכה ממשלתית מספקת בלקויי השמיעה, ארגוני החירשים בישראל אח"א, מיח"א, שמע והמכון לקידום החרש אחראים על מתן שירותי הרווחה, סגירת הפערים הלימודיים של התלמיד או הסטודנט,לימוד דיבור השפה העברית ועוד.

השירותים מיועדים ל- 700,000 חירשים ולקויי שמיעה ולבני משפחותיהם.

מטרתו של יום ההתרמה הנוכחי, במהלכו יצאו עשרות אלפי תלמידים להתרים מדלת לדלת. הוא שדרוג בנק מכשירי שמיעה, בכדי להקל על חייהם של לקויי השמיעה. בין המכשירים נמצאים: מכשירי שמיעה מסוגים שונים, מכשירי הגברה לסטודנטים ולתלמידים, אוזניות, טלפונים ייחודים ועוד'.

דורון לוי, יו"ר קואליציית ארגוני החרשים: "מטרת של קואליציית ארגוני החרשים היא להשמיע קולו של המיעוט "הדומם" על מנת שהוא יוכל להשתלב כאחד האדם בציבור. אלינו אראלה לא מתקשרת אבל עם הנגשה ומודעות היא כן יכולה להתקשר אלינו".

ארגוני החירשים השונים מטפלים בחירשים ובלקויי השמיעה בכל הגילאים:

"אח"א" - אגודת החירשים בישראל. מפעילה 17 מועדונים חברתיים ברחבי הארץ, המקיימים קבוצות תיאטרון וספורט, מקהלות, דיונים בשפת הסימנים ועוד. המטרה היא להוציא את החירשים וכבדי השמיעה מהבדידות בה הם נמצאים לעומת החברה השומעת.

"מיח"א"- מחנכי ילדים חירשים. עוסקת  בחינוך, שיקום וטיפול באוכלוסיית הילדים בגיל הרך הלוקים בשמיעתם. מטרת מיח"א להבטיח את מיצוי הפוטנציאל של הילדים, צמצום הפער בין ילדים שומעים לילדים לא שומעים ושילוב הילדים הלא שומעים בחברה השומעת,במקביל מעניק הארגון הדרכה וייעוץ להורים שמתמודדים לראשונה עם גילוי החירשות אצל ילדיהם.

"שמע"- ארגון הורים לילדים חירשים וכבדי שמיעה. הארגון  מטפל בשילובם של החירשים ולקויי שמיה במערכת החינוך הרגילה והייחודית. הארגון גם מארגן פעילות תרבותית וחברתית  לתלמידים חירשים וכבדי שמיעה, הכוללת קבוצות נוער, תיאטרון וכו'..

"המכון לקידום החירש"-המכון מעודד ומסייע לקויי השמיעה  להמשיך ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה. כיום כ- 400 הסטודנטים לקויי השמיעה לומדים בליווי המכון לקידום החרש.

"מכון בית דוד" -  המרכז לחרש- עיוור הוא מסגרת חברתית-שיקומית לאנשים בעלי לקוחת כפולה בשמיעה ובראיה- אנשים עם חרשים ועיוורון כאחד (טווח הלקות נע מכבדות שמיעה או ראיה ועד חירשות ועיוורון). אצל מרביתם נובעת הלקות הכפולה מפגם גנטי הנקרא תסמונת אשר.