פתרון אחר לסכסוך במזה"ת

המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה בראשות ד"ר דורי גולד קיים היום (חמישי) כנס מיוחד תחת הכותרת "בין שתי מערכות הבחירות בישראל ובארה"ב".

גולד סיפר בראיון לערוץ 7 על משמעות הכנס, "אנחנו חשנו שהתנאים האזורים כמו האביב הערבי או מבצע עמוד ענן השפיעו על דעת הקהל הישראלית בשנה האחרונה, ואנחנו רוצים לראות אם העמדות השתנו".

לדברי גולד, לאור העובדה שהמימד הביטחוני יותר חשוב בדעת הקהל הישראלית ומצד שני למדינות אירופה וארה"ב יש ציפיות גדולות לגבי נסיגה" אנחנו דנים איך מתמרנים במציאות הזאת? אין ספק שהמציאות הביטחונית בישראל עברה שינוי והציבור הישראלי מבין זאת".

"מי ששמע את רוס לא שמע ממנו שישראל תפתור את בעיית הגבולות או הפליטים. הוא דיבר על בניה של אמון הדדי. בוושינגטון הורידו את הציפיות שאפשר להכניס מחר את ישראל והפלשתינים לחדר אחד ולמצוא את הפתרון. גמרנו עם התקופה הזאת. אנו בתקופה שכולם מבינים שהפערים רחבים ושצריך למצוא דרך לטפל בנושא המדיני", דברי גולד.

דניס רוס, ששימש בשנים האחרונות כיועץ מיוחד לנשיא אובמה ומנהל בכיר במועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אמר בכנס כי אין תחליף למשא ומתן ושני הצדדים חייבים לשבת ולהידבר, רוס מתח ביקורת על כך שהפלסטינים קוראים לרחובות וכיכרות על שם שאהידים, "זה לא תורם למשא ומתן" אמר.

רוס הוסיף כי כבר מגיל קטן צריך לנטוע בליבות הילדים משני הצדדים את השאיפה לדו קיום, אך בסופו של דבר אין מנוס ממשא ומתן ישיר בין הצדדים.