"על ראש הליכוד בוער הכובע"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מגיב הערב (מוצאי שבת) לראשונה למתקפות נגדו בעקבות דבריו ביום חמישי האחרון.

"אני פונה הערב אל רבבות צעירים וחיילי צה"ל שמסתכלים אליי כדוגמא אישית, ובגלל משחקים פוליטיים וספינים תקשורתיים עלול להיגרם נזק כבד לאחדות צה"ל. רבבות צעירים עלולים בטעות לחשוב שאני קורא לסרבנות, ולקחת דוגמא אישית מוטעית בעניין. קודם כל העובדות: לא קראתי לסירוב פקודה. לא בראיון אצל ניסים משעל ולא בשום מקום אחר, אי פעם", הבהיר.

"22 שנה אני משרת בצה"ל כלוחם וכמפקד. לחמתי בכל מערכות ישראל והלא ידועות, ואני שוב אומר: לא קראתי לסירוב פקודה. כל צופה אינטלגנטי הבין זאת. אך בליכוד ובשדה הפוליטי עטו על דבריי, סילפו אותם, ויצרו דימוי כאילו אני קראתי לסרבנות ובכך בשביל להרוויח רבע מנדט, פגעו באחדות צה"ל".

"ביום חמישי דיברתי מדם ליבי ואינני מתנצל על דבריי. עם זאת, אני כרגע לא איש פרטי אלא מנהיג ציבור. ועכשיו אני אומר את הדברים בצורה הכי ברורה: פקודה לעקור מאדמתו כפר ערבי או יישוב יהודי, היא פגיעה אנושה בזכויות האדם הכי בסיסיות, והיא מעמידה את החיילים בפני דילמה קורעת לב בין ערכי זכויות האדם מזה ובין ערך הציות מזה. זו דילמה קשה מנשוא.  אני מתפלל בכל ליבי שפקודה כזו לא תינתן עוד לעולם, אבל בשורה התחתונה אם כלו כל הקיצים, אני אומר באופן ברור: חייל חייב למלא את פקודות הצבא.

על ראש הליכוד בוער הכובע: העיסוק של הליכוד, ערב הבחירות, בשאלה האם חיילים יגרשו יהודים שוב מביתם אומר הכל:  הליכוד עם שותפות משמאל, עלול להמיט עלינו התנתקות נוספת. אני קורא לראש הממשלה נתניהו לחזור בו מהסכמתו למדינה פלסטינית, או שהוא מתכוון לעקור מתיישבים מביתם שוב. אדוני ראש הממשלה - כן או לא. כן או לא. האם אתה מתכוון לעקור יהודים מביתם שוב? אנחנו נהיה מפלגה גדולה ומשמעותית כדי למנוע מצב שבו חיילי צה"ל יעמדו שוב בפני דילמות לא אנושיות שכאלה".