פלסנר עם החיילים
פלסנר עם החייליםקדימה

בסמוך לבסיס הקריה בתל אביב הצטלמו חיילי צה"ל עם ח"כ יוחנן פלסר מקדימה, לאחר שחתמו על עצומה פוליטית של מפלגת קדימה הקוראת "לשלם לחיילים כמו לאברכים".

"החיילים נותנים הכול למדינה אבל הם הכי מקופחים: מרוויחים 350-650 שקל לחודש. לעומתם, האברכים החרדים שאינם משרתים מקבלים 2,500-3,400 שקל לחודש", נטען בקמפיין.

ח"כ יוחנן פלסנר, שכיהן כיו"ר הוועדה לשוויון בנטל, עמד היום בכניסה לתחנת הרכבת תל אביב מרכז והחתים חיילים ועוברי אורח על העצומה הפוליטית. ח"כ פלסנר הצטלם עם חיילים שחתמו על העצומה ויצויין כי מדובר בעבירה על הפקודה שאוסרת לקיים פעילות פוליטית בתוככי הצבא.

בפקודות מטכ"ל מפורטות הוראות ברורת בכל הנוגע לפעילויות פוליטיות של אנשי צבא, ונקבע איסור על כל פעילות הנושאת אופי מפלגתי או מדיני, במחנות הצבא ובמתקנים צבאיים, האיסור תקף גם מחוץ ליחידות צה"ל, כאשר אנשי הצבא נמצאים בתפקיד ו/או לובשים מדי צה"ל.

על חיילי צה"ל ואנשי הקבע נאסר להתבטא בפומבי בכל שאלה מפלגתית ובנושאים מדיניים, ליטול חלק בהפגנה, תהלוכה או מצעד הנערכים על-ידי רשות שאינה צבאית. כמו כן הפקודה קובעת כי אין לחתום על שום עצומה הנושאת אופי מדיני או פוליטי.

מדובר צה"ל נמסר כי "חל איסור על השתתפות בפעילות ציבורית של אנשי צבא הנושאת אופי פוליטי. אין ביכולתנו להתייחס לחיילים הנראים בתמונות באופן פרטני".