בן לאדן
בן לאדןצילום: פלאש 90

כעשור לאחר פיגועי הטרור הגדולים בעולם שהפילו את מגדלי התאומים בארה"ב, הצליח הצבא האמריקאי לעלות על עקבותיו של יוזם הפיגועים הלא הוא ראש רשת הטרור אל קאעידה אוסמה בן לאדן, מנוחתו גיהנם.

בספר שתורגם לאחרונה על ידי הוצאת כנרת זמורה ביתן, מגולל הסופר האמריקאי מרק בודן, את השתלשלות המבצע החשאי לתפיסתו של מי שהיה המבוקש מספר 1 בעולם.

מחבר הספר שוחח עם גורמים בממשל ארה"ב בהם הנשיא, ברק אובמה, בכירים ב-A.I.C ובכירים בפנטגון, ושמע על ההתרחשויות, המידע הסודי, האימונים וההחלטות לקראת היציאה לפעולה.

הפרקים העוסקים ברקע למבצע, במודיעין הסודי על המתחם באבוטאבאד שבפקיסטן בו שהה בן לאדן, באימונים של יחידת העילית 'אריות הים' ובביצוע המשימה, מאלפים ומרתקים.

בקריאת הספר ניתן להבין לפרטי פרטים את השתלשלות המשימה, את נפילתו של אחד המסוקים בסמוך למתחם בפקיסטן ואת ההשתלטות המהירה של 'אריות הים' על המתחם עד ההגעה הפיזית לרוצח וחיסולו וההכרזה בקשר "למען האל והמדינה – ג'רונימו בידינו", כאשר ג'רונימו היה הכינוי לבן לאדן.

כתיבת תיאור המבצע נעשתה בצורה מעניינת ביותר כך שהקורא שוקע בתוך הסיפור ומתקשה להפסיק באמצע.

עם זאת, אי אפשר להתעלם מכך שכחצי מהספר בעצם לא מדבר כלל על המבצע אלא עוסק בתיאורים שונים וסיפורים על האישים בבית הלבן ובצבא ארה"ב ועוד סיפורי רקע שבעצם לא מוסיפים מאומה לסיפור המבצע עצמו.

לא ברור מה רצה המחבר שהכניס כל כך הרבה מידע לא רלוונטי, אבל הכל נסלח לאחר שממשיכים ומגיעים לפרקי האימונים, המבצע והחיסול.