השר ליברמן הבוקר
השר ליברמן הבוקרצילום: פלאש 90

שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, הוציא הבוקר (שלישי) הודעה לתקשורת בה ביקש להפריך את השמועות בנוגע לחקירה המתנהלת נגדו.

"ביממה האחרונה הוצפו כלי התקשורת בהדלפות ושמועות שונות ומשונות שבינן לבין המציאות אין שום קשר".

"ברצוני להדגיש", כתב ליברמן, "שכל השמועות והציטוטים, כביכול מטעמי או מטעם 'מקורבים' בדבר טענות שאטען כביכול במשטרה או השמצות על אנשים אחרים, לא היו ולא נבראו וכל מטרתן היא מניפולציה, לא מתוחכמת במיוחד, לשבש את ההליכים ולזרות חול בעיני הציבור".

ליברמן הוסיף כי "כל מה שיש לי לומר אגיד בהשלמת החקירה במשטרה ובבית המשפט".

לשכתו של סגן שר החוץ, דני איילון, מכחישה את הדיווחים כי נחקר או העיד במשטרה בפרשת מינוי השגריר בלטביה. גורמים במשטרה, לעומת זה, אומרים כי איילון מסר עדות, וכי עולה ממנה שאביגדור ליברמן, שהיה שר החוץ, התעניין לפני הדיון בוועדת המינויים, כיצד אפשר לקדם את מינויו של זאב בן-אריה. ואולם, גורמים המעורים בפרטי הפרשה אמרו כי לא נראה שעדותו של איילון תוביל לשינוי של ממש באישומים המקוריים בתיק.

ביום ראשון הודיע משרד המשפטים כי שר החוץ המתפטר, אביגדור ליברמן, צפוי להיחקר בימים הקרובים בעקבות עדות חדשה שהגיע למשטרה. בהודעת משרד המשפטים הערב נכתב "כמה ימים לאחר פרסום ההחלטה החלו פרסומים בתקשורת בהם צוטטו גורמים שונים בעילום שם בנוגע להליך המינוי בוועדת המינויים של משרד החוץ, הליך שקדם למינוי בוועדת השרים ובממשלה". 

"מהפרסומים השתמע שיתכן שליברמן היה מעורב במינוי השגריר ברמה העולה על זו שיוחסה לו על פי עובדות כתב האישום. בעקבות ידיעות אלה, ולמרות שלא היה בכך צורך לביסוס כתב האישום שכבר הוחלט להגישו, הוחלט לחקור את הטענות החדשות".