מחפשים את הכסף
מחפשים את הכסףפלאש 90

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שלישי) ברוב של תשעה חברי כנסת מול מתנגד אחד (ח"כ אבישי ברוורמן) ונמנע אחד (ח"כ שכיב שנאן), את הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה.

הקיצוץ  בהיקף של 740 מיליון שקלים מכל משרדי הממשלה יופנה לטובת המשך הטיפול בתופעת ההסתננות, המשך הכנת העורף לשעת חירום ולשם עמידה במסגרות התקציב.

יו"ר הועדה, ח"כ הרב משה גפני, אמר שהוא דחה את הדיון בשבוע שעבר בנושא לאחר שלא הגיעו חברי כנסת לדיון, אך הוא תומך בקיצוץ הרוחבי, "האוצר אמר שללא הקיצוץ אין לו יכולת לתקצב נושאים חיוניים". 

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אייל אפשטיין, אמר כי המטרה של המהלך שאושר בממשלה לפני חודשים ארוכים, היא לממן הקמת מתקן למסתננים, תגבור העורף ונושאים רבים אחרים שצריך לתקצב בהתאם לחקיקה, "יש עמידה בכל מחויבויות הממשלה, מדובר בהסטת משאבים ושינוי סדרי עדיפויות במשרדי הממשלה ולא בקיצוץ לשם קיצוץ".

אפשטיין ציין עוד כי  "כל תקציבי המשרדים קוצצו בצורה רוחבית לפי אחוזים". לטענת חברי כנסת על קיצוצים בנושאים חברתיים, אמר אפשטיין כי "הקיצוץ במשרד הרווחה הוא בתקציב המנהלי של המשרד".

אפשטיין ציין גם כי ניצול תקציב המדינה בשנה הקרובה יעמוד על מאה אחוז.  יו"ר הועדה ח"כ הרב גפני אמר כי "אישור המהלך יאפשר את המשך הפעילות התקינה של משרד האוצר לקראת סיכום התקציב השנתי ויסייע למימוש הפרויקטים עליה החליטה הממשלה, לטובת הציבור".