ח"כ פלסנר. לא מגייס ערבים
ח"כ פלסנר. לא מגייס ערביםפלאש 90

מפלגת קדימה הגישה היום לוועדת הבחירות את תשובתה לעתירת ח"כ ישראל אייכלר לפסול את קמפיין הבחירות שלה למען השוויון בנטל והשוויון בכסף.



בתשובתה לוועדת הבחירות המרכזית לעתירת חה"כ ישראל אייכלר כותבת קדימה כי "חה"כ אייכלר מבקש לפסול את הקמפיין בשתי טענות; האחת כי הקמפיין מהווה הסתה לגזענות נגד "עם האברכים" כהגדרתו, והשנייה היא כי הצגת המספר 3,400 ₪ כמספר המייצג את התשלום אותו מקבל אברך, הינו "שקרי". שתי טענות אלה דינן להידחות שכן אין להן על מה להתבסס הן מהבחינה המשפטית והן מהבחינה העובדתית.

בקדימה טוענים כי "לא מדובר בקמפיין "גזעני" כפי שטוען ח"כ אייכלר. "לא זו בלבד שהקמפיין אינו כולל מסרים שליליים ואינו מכוון "נגד" ציבור האברכים (אלא לטובת החיילים), הרי שברור גם כי לא מדובר בגזענות שכן האברכים אינם "עם" כפי שמבקש להגדירם חה"כ אייכלר, אלא הם חלק בלתי נפרד מעם ישראל. יש לציין כי חה"כ אייכלר עצמו טוען בבקשה כי "האברכים אינם בני גזע אחר" ודי בכך בכדי להסיר את טענת הגזענות על הסף.

קדימה ממשיכה וטוענת בתשובתה לועדת הבחירות כי "חה"כ אייכלר מבקש להגביל בצורה קשה ביותר ובלתי מידתית את חופש הביטוי, תוך שהוא מכנה את תעמולה הבחירות של קדימה "אנטישמית", וזאת גם במקרה בו ברור שלא קיים חשש לפגיעה בערך מוגן אחר ברמה המצדיקה את הפגיעה".

בנוגע לטענת הרב אייכלר אומרים בקדימה כי הסכום שצוין במודעה (3,400 ₪) כתשלום שמקבל אברך מבוסס על נתונים עובדתיים הידועים לכל ומהווה הערכה זהירה ביותר, כאשר הנתונים מלמדים כי בפועל חלק מהאברכים אף מקבלים תשלומים בסכומים גבוהים יותר. 

כפי שניתן ללמוד מתוכנן של המודעות, המודעות אינן פוגעניות, ואין בהן קריאה לפגוע בתשלומים או בזכויות להם זכאים אברכים במדינת ישראל. בקדימה מוצאים לנכון  לציין כי המבקש חוטא בעניין זה בבחינת "הפוסל במומו פוסל", שכן לצד זעקתו כנגד הנתון "השקרי" לכאורה, הוא טוען בעלמא בבקשה טענות שונות ומשונות בדבר שכרם של החיילים - "דמי הכיס" כהגדרתו – ללא כל ביסוס עובדתי.

"אשר על כן" כותבים בקדימה "מתבקש כבוד יושב ראש הוועדה המרכזית לדחות את הבקשה".

יו"ר מטה ההסברה של קדימה, ח"כ יוחנן פלסנר, אומר כי "עזות מצח מצידו של ח"כ אייכלר לצאת נגד קמפיין קדימה הדורש להשוות את שכר החיילים לזה של האברכים.  על פי שיטתו של אייכלר, אין צורך שחיילי צה"ל יקבלו יותר מאשר "דמי כיס" עלובים כשבמקביל אברכים מקבלים הטבות באלפי שקלים בחודש".

"על פי עתירתו של הרב אייכלר לוועדת הבחירות, מי שדואג לחיילים הוא אנטישמי. לא פחות. כאילו היה מדובר בשני עמים שונים", מוסיף פלסנר.