חברת דן
חברת דןצילום: פלאש 90

חברת 'דן' חוזרת בה מסירובה לפרסם מודעות מטעם 'קדימה' שבעבר חששה לפרסם בשל פגיעה בציבור החרדי.

החברה הודיעה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, כי חרף עמדתה הקודמת, החליטה החברה להיענות לבקשת מפלגת קדימה לפרסם את תעמולת בחירות נשוא הבקשה.

כזכור, המדובר הוא במודעות ובהן הכיתוב "לשלם לחיילים כמו לאברכים", כיתוב שב'דן' המפעילה אוטובוסים בריכוזי אוכלוסיה חרדיים, חששו לפגוע בלקוחותיהם.

עוד נזכיר כי 'קדימה' פנתה לשופט רובינשטיין בבקשה דחופה להתערב באופן מיידי להורות לחברת "דן" "שלא לפעול בדרך של אפלייה לפרסם את מודעות התעמולה של 'קדימה' לאלתר".

במכתב עליו חתום יו"ר מטה הבחירות של קדימה, ח"כ ישראל חסון, טוענת מפלגת קדימה כי "למרבה ההפתעה, חברת "כנען" הודיעה למפלגת קדימה כי חברות "אגד" ו"דן" מסרבות לפרסם את המודעות בנוסחן המקורי. החברות הגדילו לעשות כאשר התערבו התערבות בוטה בתוכן המודעות, ודרשו כתנאי לפרסום, כי הנוסח ישונה בהתאם להוראותיהן, כך שבמקום המילה "אברכים" ייכתב "אלה שלא משרתים".

עוד הסבירה קדימה כי "חברות אגד ודן מספקות שירותי תחבורה ציבורית בהתאם לרישיונות הפעלה שקיבלו מהמדינה, בין היתר הן לוקחות חלק משמעותי בהסעת חיילים מביתם לבסיסי צה"ל וחזרה ואף מרוויחות בשל שירות זה סכומים נאים".

"לא אחת דובר על חשיבותו של חופש הביטוי במדינה דמוקרטית, ואף נקבע במפורש כי הפגיעה בחופש הביטוי תעשה רק במקרים קיצוניים וחריגים. במקרה דנן, לא רק שאין זה המצב בנוגע לתוכן הפרסום, הרי שברור שגם אין זה בסמכותן של חברות האוטובוסים להכריע בסוגיה על דעת עצמן. לכן", טענה מפלגת קדימה במכתבה לשופט "החלטתן של חברות אגד ודן אינה חוקית, ועומדת בניגוד להוראות חוק הבחירות (דרכי תעמולה)".

כאמור, כעת נראה שבחברת 'דן' הבינו שסיכוייה לנצח בעימות מול 'קדימה' קטנים והודיעו על שינוי החלטתם והמודעות תפורסמנה.